رومیانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دادستان کل کشور تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی را رصد می‌کند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: دادستان کل کشور فضای مجازی را کاملا رصد و با نشر کنندگان برخورد لازم را خواهد کرد.

رومیانی:تخلفات فضای مجازی نیازمندساماندهی مناسب استمیرهادی‌ قره سید رومیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با تخلفات انتخاباتی فضای مجازی گفت: با توجه به توسعه ارتباطات و راه‌های ارتباطی جدید در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه‌های انتخاباتی و استفاده از شبکه‌های مجازی و اپلیکیشن‌های اجتماعی مختلف کنترل و بررسی این فضا لوازم خاص خودش را لازم دارد.

وی افزود: با توجه به تبیین فضاهای انتشار جرم و جرائم در فضای رسانه‌ای باید یک تدابیر ویژه‌ای برای برخورد با این موضوع داشته باشیم که در این رابطه دو بحث است یکی اینکه عده‌ای بر این اعتقادند که  می‌توانیم قوانینی را برای جلوگیری از جرائم انتخاباتی و رسانه‌ای قرار دهیم و گروه دیگری که به نظر می‌رسد به صورت علمی‌تری با موضوع برخورد می‌کنند، براین باورند که در موضوعات کیفری ما تفسیر موثق از قوانین نمی‌توانیم داشته باشیم، بلکه تفسیر مضیق داریم.

وی خاطرنشان کرد: دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم فضا را کاملا رصد می‌کند و با نشر کنندگان برخورد لازم را خواهد کرد.


گفتنی است:این نوع جرائم در زمره ی جرائم نشر اکاذیب،تشویش اذهان عمومی،توهین و افترا است با مرتکبین این جرائم مطابق مجازاتی که در قانون مجازات اسلامی برای آنها در نظر گرفته شده برخورد می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار