شیراز؛

راه اندازی مرکز عرضه مستقیم نهال شناسه دار

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از راه اندازی عرضه مستقیم نهال شناسه دار، ادوات و نهاده های باغبانی با حضور مسئولان کشوری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به مناسبت دهه مبارک فجر از راه اندازی مرکز عرضه مستقیم نهال شناسه دار، ادوات و نهاده های باغبانی در روز سه شنبه بیستم بهمن ماه با حضور مهندس رسولی عضو هیات مدیره و معاونت بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشور و دکتر باغستانی رییس سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد.

قاسمی گفت: از اهداف تشکیل مرکز عرضه مستقیم نهال شناسه دار، ادوات و نهاده های باغبانی می توان به: تامین ارقام مناسب نهال بر اساس نیاز بازار داخل و خارج از کشور، کمک به افزایش بهره وری در باغات استان، کمک به کاهش مصرف منابع به ویژه آب و آموزش و ترویج کاهش هزینه های تولید، اشاره کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: برای جلوگیری از انتشار آفات و عوامل بیماری زا به باغات ضروری است، کلیه نهال ها از مراکز و نهالستان های مجوز دار خریداری شود که مرکز عرضه نهال مستقیم نهال شناسه دار با نظارت کامل نسبت به عرضه نهال به باغداران استان اقدام می کند. 

قاسمی یادآور شد: در جهت جلوگیری از انتشار آفات و عوامل بیماری زا به باغات ضروری است، کلیه نهال ها از مراکز و نهالستان های مجوز دار خریداری شود. وی افزود در استان فارس بالغ بر 40 نهالستان مجوز دار در حال فعالیت است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد: خدماتی شامل عرضه انواع نهال درختان مثمر و غیر مثمر، عرضه ادوات و ابزار سبک باغبانی و نهالستان، عرضه نهاده های باغبانی و نهالستان، ارایه خدمات فنی و مشاوره ای باغبانی و آموزش و ترویج افزایش بهره وری در باغات و نهالستان ها در مرکز عرضه مستقیم نهال شناسه دار، ادوات و نهاده های باغبانی به باغداران استان فارس ارایه خواهد شد.

قاسمی همچنین تاکید کرد: باید نظارت بر فعالیت نهالستان ها بیشتر از قبل انجام و از کارشناسان فنی و زبده در نهالستان ها استفاده شود و برای ساخت باغ جدید باید آموزش مهارتی کامل به بهره بردار داده شود تا معیشت این قشر به خطر نیفتد.

این مقام مسئول افزود: جهت نظارت بر فعالیت نهالستان ها و جلوگیری از انتقال آلودگی رعایت نکاتی از جمله اطلاع رسانی، آموزش، شناسایی نهالستان های آلوده، شناسایی نهالستان های بدون مجوز، اطلاع رسانی به کشاورزان در جهت عدم تامین نهال های مورد نیاز از نهالستان های بدون مجوز، عدم فعالیت نهالستان های بدون مجوز در اسرع وقت، استقرار جایگاه قرنطینه ای  در مناطق آلوده و مشکوک در ابتدای پلیس راه هر شهرستان و ... انجام داد.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی استان فارس گفت: در راستای اهداف عالیه وزارت جهاد کشاورزی و در جهت تحقق اهداف معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین و تهیه نهال سالم و شناسه دار این شرکت با همکاری سازمان جهاد کشاورزی فارس اقدام به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم نهال سالم و شناسه دار، ادوات و نهاده های کشاورزی کرده است.

عدالتی افزود: عرضه مستقیم نهال شناسه دار، ادوات و نهاده های باغبانی در بیستم بهمن ماه در مرکز بین المللی همایش های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس واقع در اکبرآباد شیراز برگزار می شود که در این نمایشگاه انواع نهال های شناسه دار، ادوات و نهاده های باغبانی به بهره برداران کشاورزی و عموم مردم عرضه می شود که از قیمت، کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است.  

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.