میلیونی بودن مخاطبان بازی های رایانه ای ایرانی

وجود یک میلیون مخاطب برای یک بازی رایانه ای در ایران می تواند موجب تشویق بازی سازان داخلی؛ جهت ساخت بازی های متنوع تر شود.

به گزارش  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دنیای بازی های رایانه ای همه روزه  در جهان در حال گسترش است که ایران نیز در این عرصه به موفقیت های چشمگیری دست یافته؛ به طوری که امروزه برخی از بازی های ایرانی دارای یک میلیون مخاطب است.

در همین راستا هادی کافی مدیر روابط عمومی و سخنگوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما سالهای زیادی نیست که وارد بازار بازی سازان شده ایم اما در همین مدت کم هم توانسته ایم حدود 300 بازی برای کامپیوتر و موبایل را تولید کنیم و تا کنون بعضی از بازی های ایرانی توانسته اند بالای یک میلیون مخاطب را به خود جذب کنند.


یک میلیون مخاطب برای بازی ایرانی

وی علت تعداد کم تولیدات بازی های رایانه ای را تازه وارد بودن ایران در این حوزه دانست و افزود: برنامه ریزی و ساخت این نرم افزارها هزینه بالایی دارد و بازگشت سود و سرمایه در این نوع کسب و کار نیازمند زمان زیادی است؛ به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد این عرصه نشده اند و بخش دولتی هم نمی تواند حمایت های مالی زیادی کند .

کافی اظهار داشت: تولید بازی رایانه ای دارای فراینده ای سخت و پیچیده است که اجرای آن زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد و کشور ما به دلیل نو پا بودن هنوز مشغول آموزش نیروی انسانی لازم در دانشگاه ها و بخش های خصوصی است.



یک میلیون مخاطب برای بازی ایرانی


*** گسترش ملی آموزش بازی سازی در ایران 

وی تصریح کرد: در حال حاضر با آموزش های ارائه شده سعی در گسترش این فناوری به صورت ملی در کشور را داریم تا افرادی که علاقمند به یاد گیری آن هستند؛ اما شرایط لازم برای رفت و آمد و یا آموزش را ندارند، بتوانند از هر نقطه در کشور آموزش های لازم را دریافت کنند که این کار یک جهش بزرگ در دنیای فناوری کشور محسوب می شود.

کافی گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای جهت افزایش تولید و تسریع روند ساخت بازی ها قوانین راحتی که برای بازی سازان در نظر گرفته و به آنها مشاوره های لازم را جهت بهتر طی کردن روند ساخت ارائه می دهد و علاوه بر این بازی سازان را از سوی مسئولین و از نظر اقتصادی و تجهیزاتی نیز حمایت می کند.


یک میلیون مخاطب برای بازی ایرانی


وی افزود: برای تولید یک کار هنری در کشور خط قرمزهای مختلفی وجود دارد اما برای تولید یک بازی این خط قرمزها بسیار کم است تا علاقمندان بتوانند در تولیدات خود بازی های متنوع تر و ایده های جذاب تری را جای دهند. در واقع چرخه پیچپیده ای برای تولید و دریافت مجوزهای یک بازی در ایران نداریم و بازی سازها می توانند به راحتی مجوز مربوطه را دریافت و وارد بازار شوند.

کافی خاطرنشان کرد: فناوری بازی سازی در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر در تلاش برای رسیدن به درجه بالایی از نظر کمیتی و کیفی هستیم.



گزارش: حدیث حدادی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.