فروش بالای 100 میلیون در نمایشگاه سالانه انجمن نقاشان ایران

آثار اعضای انجمن نقاشان ایران در 5 نگارخانه از خانه هنرمندان ایران، تاکنون بالای 100 میلیون فروش داشته است.

بابک اطمینانی مدیر کمیته نمایشگاه‌های انجمن نقاشان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فروش سالانه انجمن نقاشان در خانه هنرمندان ایران گفت: در این مجموعه  343 اثر از هنرمندان بنام عرصه نقاشی وجود دارد.

وی افزود: آثار موجود در این نمایشگاه از سه طریق انتخاب شد‌ند، یکی توسط دعوت از تعدادی از اعضای انجمن و هنرمندان بنام که حضورشان برای ما در این نمایشگاه بسیار اهمیت داشت و در واقع از آن‌ها دعوت کرده بودیم تا به اعتبار این مجموعه بیفزایند.

 اطمینانی تصریح کرد: عده‌ای نیز با فراخوانی که بین اعضای انجمن منتشر کرده‌ بودیم، انتخاب شدند که در پی این اقدام هزار و دویست اثر از 220 هنرمند به دست ما رسیده که از بین آن‌ها، 180 کار در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و سوم تعداد خیلی کمی از کارهایی بود که از برخی از مجموعه داران گرفتیم که این آثار نیز کارهای ارزشمندی بوده‌اند و بقیه آثار نیز متعلق به دو سال اخیر هنرمندان هستند.

وی درباره عوامل موثر در فروش بالای 100 میلیون در روزهای اولیه این نمایشگاه اظهار کرد: یکسری از نکات مثبت در این مجموعه لحاظ شده که مشوقی برای فروش بیشتر کارها شده است،‌ از جمله اینکه سقف قیمت در این نمایشگاه 5 میلیون تومان بوده و حتی عده‌ای که آثارشان در خارج از این نمایشگاه چند برابر این قیمت به فروش می‌رفت، نیز به جهت حمایت از انجمن پذیرفتند که با هزینه کمتری کارشان را به این مجموعه بیاورند.

مدیر کمیته  نمایشگاه‌های انجمن نقاشان ایران ادامه داد: علاوه بر این، کیفیت آثار یکی دیگر از مواردی بود که در فروش کارها تاثیر بسزایی داشت و ما از طرق مختلف سعی کردیم این عامل را در کارها حفظ کنیم. همچنین چیدمان کارها نیز به شکل جالبی است و 343 کار در 5 گالری به گونه‌ای چیده شده‌اند که برای مخاطب چشم اندازی را ایجاد کرده‌اند. این نیز موردی است که موجب جذب نگاه‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: اتفاق خوبی که در این نمایشگاه رخ داد، این بود که خریداران آثار تنها از مجموعه‌داران نبودند و خیلی از مردم عادی را شامل می‌شد و این خیلی  خوب است که ما توانسته‌ایم بستری را ایجاد کنیم تا مردم نیز بتوانند آثار هنری را بخرند و به خانه‌هایشان ببرند.

وی در خصوص حضور هنرمندان شهرستانی در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در تهران گفت: بدنه اصلی اعضای انجمن در تهران مستقر است؛ اما خود من در طی سال‌های مختلف متوجه شدم عده‌ای از هنرمندان در شهرستان‌های مختلف هستند و به همین جهت در راستای حمایت از آنها در این مجموعه آثاری از این هنرمندان نیز شرکت داده شد و در واقع با اعلام فراخوان و دریافت کارهای دیگر به منطقه و حمل ارسال آَثار توجهی نداشتیم بلکه معیار کیفیت خود اثر بود.

وی اذعان کرد: مساله‌ای که در دریافت آثار وجود دارد، کیفیت عکس‌های دریافتی است که گاه از خود اثر بهتر و گاه بدتر است و این به داوری خدشه وارد می‌کند. اما گریزی از آن نیست. مگر این که داوری را در دو مرحله انجام دهیم که در آن صورت نیز نیاز به فضای زیادی داریم، اما به طور کلی در فکر این هستیم که فضایی ایجاد کنیم تا معرفی آثار سر و سامان بیشتری پیدا کند.

اطمینانی در ادامه در خصوص تاثیر جشنواره تجسمی فجر بر هنرهای تجسمی اظهار کرد: اگر هر جشنواره‌ای بر مبنای کیفیت باشد و دیدگاه تخصصی در آن ملاک باشد، قطعا تاثیرات مثبتی روی گرایش‌های مربوط به هنر می‌گذارد و امید است که این جشنواره نیز با این شیوه پیش برود.

مسئول کمیته نمایشگاهی انجمن نقاشان ایران در پایان خاطرنشان کرد: من از همه علاقه‌مندان به هنر دعوت می‌کنم که به این مجموعه سری بزنند،‌ نه تنها برای خرید بلکه برای دیدن یک مجموعه خوب و ارزشمند از هنر نقاشی. چرا که خود این نمایشگاه یک ماجرای خوب و جذابی را برای مخاطبان رقم می‌زند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 27 بهمن در نگارخانه‌های ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران برقرار است.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.