حداد عادل در نشست انتخابات فرصت ها و چالش ها ؛

ائتلاف اصول‌گرایان هیچ رابطه‌ای با احمدی‌نژاد ندارد/ حرمت بیت امام باید حفظ شود

سخنگوی شورای ائتلاف اصول‌گرایان گفت: از روز اول که ائتلاف شکل گرفت اعلام کردیم که فتنه و انحراف دو خط قرمز اصول‌گرایان در شورای ائتلاف است و هیچ‌گونه ارتباطی با احمدی‌نژاد تحت هیچ شرایطی نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  "غلامعلی حداد عادل" سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در نشست انتخابات فرصت ها و چالش ها که در دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد، اظهار داشت: من هیچگاه هیچ ارتباطی با نهضت ازادی نداشتم و چون با استاد مطهری بودم و از تفاوت دیدگاه بازرگان و مطهری خبر داشتم لذا هیچگاه ارتباطی با نهضت آزادی در دوران انقلاب نداشتم. 

وی ادامه داد: انقلاب کار ناممکنی بود که ممکن شد و دشمنان انقلاب تصور می کردند که گروهی که سر کار هستند نمی توانند کشور را اداره کنند  و تصورشان این بود که روحانیون برای واژگونی قدرت دارند اما برای اداره کشور ندارند. 

حداد عادل با اشاره به اقدامات تجزیه طلبانه امریکا در سراسر کشور در اوایل انقلاب  عنوان داشت: جنگ هشت ساله را امریکا تحمیل کرد و شکست خورد و انقلاب اسلامی به عنوان واقعیت مطرح است. 

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اهمیت جمهوری اسلامی ایران و داشتن ذخایر نفتی گفت: امریکا آبروی سیاسی خود را حراج کرده تا به هر نحو به انقلاب ضربه بزند و از جریانات تروریستی مثل داعش حمایت میکند. 

وی تاکید کرد:امریکایی ها خجالت نمی کشند از جریانات تروریستی حمایت می کنند و مذاکره را به راه می اندازند و در ان واحد هم از عربستان حمایت می کند مدعی حکرمت دینی است و هم از ترکیه ای حمایت می کند که مدعی  حمایت سکولار است.

حداد عادل با اشاره به اینکه وحدت شرط لازم اصولگرایان بوده اما کافی نیست عنوان داشت: یک زمینه برای سامان دادن اردوگاه صدمه دیده اصولگرایی دیده شده است. 
 
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بسیج می تواند در انتخابات حامی جریان خاصی باشد افزود: بسیج با نیروهای مسلح فرق دارد و نیروهای مسلح مثل ارتش و سپاه حق ندارند از جریان خاصی حمایت کنند اما بسیج یک معنای وسیع بوده و تنها به حضور مسلحانه خلاصه نمی شود و حضور بسیج در انتخابات مخالف قانون نیست. 
 
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان  با بیان اینکه آمریکا به دنبال آن است تا از طریق جنگ نرم و اقتصادی و کار بر روی نسل جوان به انقلاب ضربه بزند گفت: وقتی اتفاقات سال 88 به نتیجه نرسید رسانه های غربی بمباران تبلیغاتی وسیعی انجام داد و تحریم های فلج کننده را ایجاد کردند تا مسائل مختلف و گوناگون را مطرح کنند. 

حداد عادل با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال آن است تا با به دست آوردن سوریه حزب الله را محاصره و امنیت اسرائیل را تامین کند عنوان داشت: دشمنی که از در بیرون رفته می خواهد از پنجره وارد شود. 
 
وی با برشمرده دغدغه اصولگرایان در شرایط کشور گفت: ما بنایمان تضعیف دولت نیست و آن را خلاف قانون می دانیم و تبعیت از ولایت فقیه رکن اصلی اصولگرایی است. 
 
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه ما در قضیه برجام و پسابرجام انتقاداتی به دولت داریم یادآور شد: ما توصیه و نقدمان به دولت این است که در پسابرجام طوری برخورد کنند که وابستگی خارجی بیشتر نشود و آمریکایی ها نشان دادند که قابل اطمینان نیستند و تحریم های موشکی را جایگزین تحریم های هسته ای کردند.  

حداد عادل با بیان اینکه دولتی که بسته رکود ارائه کرد چرا جز کمک به وضعیت خودروسازی اقدام دیگری نکرد گفت: برخی افراد مشاور رئیس جمهور هستند که می گویند ایران باید جذب نظام بین الملل شود. 
 
وی ادامه داد: ما ولایت فقیه را حافظ امنیت و تمامیت ارضی کشور و عامل اتحاد می دانیم.

حداد عادل  در ادامه با اشاره به  حضور اصول‌گرایان در مجلس آینده اظهار داشت:  اقدام ما برای ورود و باقی ماندن در مجلس دعوا بر سر قدرت نیست ما با توجه به اصولی که داریم از فرصت‌ها و تهدیدات منطقه و همچنین فرصت‌ها و تهدیدات خارجی دارای برنامه‌ها و سیاست‌هایی هستیم که  دلیل حضور ما در صحنه انتخابات است.

وی افزود: خوشبختانه به‌رغم اختلافاتی که میان تشکل‌های اصول‌گرا به وجود آمده بود در یک سال اخیر و به ویژه در دو ماه گذشته نتیجه خوبی حاصل شد که تشکل‌های اصول‌گرا بر سر حضوری متحد در انتخابات به وحدت رسیده‌اند و اگر ما بر سر مسائل جزئی اختلاف پیدا می‌کردیم  مردمی که می‌خواستند به اصول‌گرایان رأی دهند دچار سردرگمی می‌شدند و ما در این قضیه معتقد بودیم وحدت تنها راه ما در انتخابات پیش رو است.

حداد عادل با اشاره به ارائه فهرست نهایی اصول‌گرایان اظهار داشت: خوشبختانه در نهمین جلسه ائتلاف اصول‌گرایان با اجماع، فهرست نهایی تصویب شد و افرادی که دلسوز هستند باید کاری کنند که سبد رأی مردم شکسته نشود و اجازه ندهند که میدان برای گروهی که از اصول انقلاب منحرف هستند  به میدان پیروزی تبدیل شود و باید تلاش کنیم مجلسی داشته باشیم که از امام و رهبری تبعیت داشته باشند.

وی با انتقاد به قراردادهای اخیر دولت با شرکت‌های خارجی اظهار داشت: ما با قراردادهایی که در دولت بسته می‌شود مخالفیم و قراردادهایی که در آن نمایندگان مجلس از دانستن آن محروم‌اند مخالف هستیم و این مسائل جزء دغدغه‌های ما است.

سخنگوی شورای ائتلاف اصول‌گرایان در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن رد هرگونه ارتباطی با احمدی‌نژاد اظهار داشت: ما به‌هیچ‌وجه در جریان ائتلاف و به هیچ نوع ارتباطی با احمدی‌نژاد نداشتیم و  از روز اول که ائتلاف شکل گرفت اعلام کردیم که فتنه و انحراف دو خط قرمز اصول‌گرایان در شورای ائتلاف است و هیچ‌گونه ارتباطی با احمدی‌نژاد تحت هیچ شرایطی نداشته‌ایم.

حداد عادل در مورد برآورد خود از دولت روحانی نیز اظهار داشت: ما نسبت به برخی از برنامه‌های دولت نقد داریم و خواهان توضیح در مورد سیاست‌های اقتصادی دولت در پسابرجام و همچنین مسائل فرهنگی هستیم .

وی افزود: البته یک سری اتفاق‌نظرها وجود دارد با برخی از اقدامات دولت موافق هستیم و بنا بر دشمنی با دولت نداریم و در مسائل مختلف مواضع خود را نسبت به آن اعلام می‌کنیم.

این عضو شورای ائتلاف اصول‌گرایان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این‌که حمله به سفارت عربستان نباید به حساب اصول‌گرایان گذاشته شود اظهار داشت: در جامعه برخی از مردم خونشان به جوش آمد و یک سری به اشتباه به سفارت عربستان حمله کردند که قطعاً کار اشتباهی بود اما اگر قرار است در انتخابات این مسئله را متوجه اصول‌گرایان کرد بی‌انصافی است چرا که یک اصول‌گرای شاخصی این مسئله را تأیید نکرده است.

وی در مورد افزایش میزان ثبت‌نام کنندگان انتخابات آینده اظهار داشت: ثبت‌نام کردن فردی که چند فقره محکومیت کیفری دارد قابل توجیه نیست و باید نسبت به این افراد تعجب کرد و کسانی که از شورای نگهبان انتقاد می‌کنند باید دلیلشان را پرسید چرا که کسانی که در سال‌های گذشته آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند چگونه می‌تواند این افراد را شورای نگهبان تأیید صلاحیت کند.

حداد عادل در مورد عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی برای مجلس خبرگان اظهار داشت: من بارها اعلام کرده‌ام نه تنها در این انتخابات بلکه از سال‌ها قبل باید احترام بیت امام (ره) حفظ شود و این احترام بر همه واجب است.

وی افزود: بنده نسبت به سید حسن خمینی احترام می‌گذاریم و وی را یادگارِ یادگار امام می‌دانم اما در بحث انتخابات شورای نگهبان امتحان را به‌عنوان یک راه برای حضور در انتخابات خبرگان اعلام کرد که اگر ایشان در این امتحان شرکت می‌کردند راه طبیعی پیش می‌رفت اما یک عده‌ای سعی می‌کنند این قضیه را به یک سوژه داغ انتخاباتی تبدیل کنند که مقاصد آن‌ها مشخص نیست و عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی را بی‌وفایی به بیت امام می‌دانند  که البته باید گفت این افراد باید دلیل آن را بگویند و نمی‌توان این‌گونه سخنان را بیان داشت.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار