استاد برجسته آمریکایی: هیلاری کلینتون معمار اصلی جنگ سوریه است/آغاز دوران جدید جنگ سرد در روابط واشنگتن و مسکو با پیروزی کلینتون

متفکر و استاد برجسته علوم اقتصاد آمریکا، در مقاله‌ای هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را معمار اصلی جنگ سوریه و دوران جدید جنگ سرد در روابط بین واشنگتن و مسکو توصیف کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه،"جفری ساش" در این مقاله از ارتباط کلینتون با مجتمع‌های صنعتی نظامی بشدت انتقاد کرد و وی را نامزد جنگ توصیف کرد.

استاد دانشگاه کلمبیا که همچنین از مشاوران ارشد سازمان ملل بوده و آثار پرفروشی را منتشر کرده است، افزود: تصمیمات کلینتون به عنوان سناتور و وزیر امور خارجه سابق آمریکا، کشور را در معرض خطر قرار داد و به جنگ‌های بی پایان منتهی شد.

وی نوشت: این که کلینتون در مسائل شرکتی گزینه‌ای بد و در مسائل امنیتی گزینه‌ای خوب است، درست نیست. آنچه که تجربه وی در سیاست خارجی خوانده می شود، صرفا حمایت از هرگونه خواسته جنگ از سوی نهادهای امنیتی کشور تحت امر ارتش یا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بوده است.

این تحلیلگر آمریکایی گفت که هیلاری کلینتون از وال استریت و پیمانکاران تسلیحاتی که علاقه مند به مداخله فعال آمریکا در درگیری‌های سراسر جهان هستند، پول دریافت می کند و با یادآوری اتفاقات دوران "بیل کلینتون،" رئیس جمهوری سابق آمریکا نوشت: دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون همان طور که زمینه فروپاشی اقتصادی را فراهم آورد، شرایطی را برای بروز جنگ‌های بی پایان ایجاد کرد. در 31 اکتبر سال 1998، بیل کلینتون قانون آزادسازی عراق را امضا کرد که به سیاست واشنگتن در حمایت از تغییر حکومت در عراق رسمیت بخشید.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد در سال 2003، هیلاری کلینتون در سنای آمریکا به جنگ عراق رای داد؛ جنگی که اکنون بسیاری از منتقدان آن را عامل بی ثباتی در منطقه و کمک به فروپاشی مالی آمریکا قلمداد و از آن انتقاد می کنند.

این نظریه پرداز آمریکایی افزود: هیلاری کلینتون از مدافعان پروپاقرص مجتمع های نظامی، صنعتی و اطلاعاتی است که به گسترش حملات خشونت بار در عراق کمک کرده است.

ساش بیش از همه هیلاری کلینتون را به خاطر بحران سوریه مورد سرزنش قرار داد و نوشت: وی بار دیگر موضوع تغییر رژیم در سوریه برای برکناری بدون هزینه، سریع و موفقیت آمیز "بشار اسد" رئیس جمهوری این کشور را در دستور برنامه‌های سیا قرار داد.

این متفکر سیاسی آمریکایی همچنین نامزد پیشتاز دمکرات‌ها را به ایجاد وضعیت کنونی در روابط آمریکا و روسیه متهم کرد و نوشت: حمایت کلینتون از گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، نقض توافقات پس از جنگ سرد در اروپا در سال 1991 بود. وی در زمان مسئولیت خود به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا، از عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو حمایت کرد و هدایت از سرگیری جنگ سرد با روسیه را برعهده داشت.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
مطلب رو نخوندم اما حاظرم باهاش ازدواج کنم تا به راه راست هدایت بشه. حالا کسی پیدا بشه برام خواستگاریش کنه خیلی جالب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
همین عجوزه ازدردزایمان خاورمیانه خبرداده بودکه منظوراین عفریته همین درگیریهای جاری منطقه است
آخرین اخبار