گفتگوی تلفنی اوباما و رئیس جمهور کره جنوبی برای تصویب قطعنامه علیه کره شمالی

رئیس جمهور کره جنوبی با همتای آمریکایی خود و نخست وزیر ژاپن درباره تصویب قطعنامه‌های علیه کره شمالی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری رویترز، پارک گئون‌های رئیس جمهور کره جنوبی و باراک اوباما همتای آمریکایی وی درباره تصویب قطعنامه‌های «شدید اللحن و موثر» سازمان ملل علیه کره شمالی گفتگو کردند.

پارک گئون-های، روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با اوباما و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در مورد همکاری به منظور تصویب تحریم‌های سنگین شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی در پی شلیک موشک دوربرد از سوی این کشور به توافق رسیدند. 

کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد موفق شده است یک ماهواره نظارتی را با استفاده از موشک در مدار زمین قرار دهد. شلیک این موشک در حالی صورت گرفت که شورای امنیت روی تهیه قطعنامه‌ای درخصوص آزمایش هسته‌ای ماه گذشته کره شمالی کار می‌کند. 

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پارک گئون-های، رئیس جمهور کره جنوبی امروز در گفتگوهایی تلفنی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، به مسئله وضع تحریم‌های «قاطع و موثر» علیه کره شمالی پرداختند. 

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در ارتباط با گفتگوی تلفنی پارک و اوباما اعلام کرد: «پارک و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد همکاری تنگاتنگ به منظور آنکه شورای امنیت بتواند قطعنامه‌ای را در مورد وضع تحریم‌های قاطع و موثر علیه کره شمالی تصویب کند، موافقت کردند.» 

این بیانیه افزود باراک اوباما گفت: «شلیک موشک دوربرد از سوی کره شمالی که روز یکشنبه صورت گرفت، تهدیدی مستقیم برای امنیت آمریکا و متحدانش است.» 

رؤسای جمهور دو کشور همچنین به توافق رسیدند که کره جنوبی و آمریکا باید علاوه بر قطعنامه سازمان ملل، فشار قوی تری بر پیونگ یانگ اعمال کنند. 

پارک گئون-های و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز در گفتگویی تلفنی با بیان اینکه شلیک اخیر موشک از سوی کره شمالی که به رغم هشدارهای جامعه بین الملل صورت گرفت، چالشی غیرقابل قبول برای صلح و ثبات بین المللی است، تصمیم گرفتند در خصوص تصویب قطعنامه سازمان ملل همکاری کنند تا پیونگ یانگ بهای آزمایش هسته‌ای خود و شلیک موشک را بپردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار