علیرضا رضایی:

به گفته لالوویچ کشتی های سنتی ایران در دنیا الگو است

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: لالوویچ فعالیت های ایران در کشتی پهلوانی را بعنوان الگوی حمایت از کشتی های سنتی در دنیا معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا رضایی با بیان این مطلب افزود: به تازگی نشست هماهنگی کشتی های سنتی در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی در این جلسه فعالیت های ایران در کشتی های سنتی به ویژه کشتی پهلوانی و آلیش را بعنوان الگو در دنیا معرفی کرد.
 
وی ادامه داد: در این نشست بر المپیکی شدن رشته کشتی های سنتی در آینده تأکید شده است.
 
رضایی افزود: در همین راستا رقابت های قهرمانی کشور رشته های آلیش و گراپلینگ مردان روز 21 بهمن ماه و مسابقات بانوان روز 23 بهمن ماه در خانه کشتی تهران انجام می شود.
 
وی در مورد اهمیت این رقابت ها گفت: این مسابقات انتخابی تیم های ملی برای حضور در مسابقات جهانی محسوب می شود و تمام مدعیان برای پوشیدن لباس تیم ملی باید در این مسابقات شرکت کنند.
 
رضایی خاطرنشان کرد: جهت حمایت از کشتی های سنتی برنامه ریزی مناسبی برای برپایی اردوهای مشترک خارجی و داخلی با کشورهای صاحب نام دنیا بالخصوص در رشته گراپلینگ برای آقایان و بانوان انجام گردیده است.
 
وی در پایان گفت: از رشته های آلیش و گراپلینگ بانوان در جهت توسعه این ورزش ها در کشور در چهارچوب قواعد و مقررات اسلامی و ایرانی حمایت می کنیم تا در راستای برنامه های اتحادیه جهانی کشتی (UWW) و بالخصوص کمیته ملی المپیک حرکت کنیم.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار