حافظی: حادثه کارواش دریا تداعی کننده دوران مشروطیت بود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: حادثه کارواش دریا بی شک تداعی کننده رفتارهای دوران مشروطیت بود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به حمله شبانه عده ای از عوامل شهرداری به کارگران کارواش دریا در سعادت آباد، اظهار داشت: این امر بی شک تداعی کننده رفتارهای دوران مشروطیت بود.

وی با تاکید بر اینکه وارد کردن ضرب و حرج به آنان، غارت و تخریب اموال مردم، قلب و روح انسان را به درد می آورد، افزود: مسببین این حادثه نیاز به رفتار درمانی مبتنی بر مبانی دینی، اخلاقی و انسانی دارند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر شهرداری خود را مالک این زمین می داند و این ملک متصرف دارد، تصریح کرد: اگر در روز قبل از حادثه از سوی شاغلین در کارواش ممانعتی برای پلمب این مجموعه صورت پذیرفته و منجر به درگیری نیز شده باشد، باید از مسیر قانونی و همچنین با استفاده از ابزارهای تعریف شده قانونی نسبت به احقاق حقوق خود اقدام می کردند.

حافظی اضافه کرد: با تمسک به روش های غیرمنطقی و غیر قابل دفاع، این رفتارها با هیچ معیاری تطبیق نداشته و با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.

وی با بیان اینکه در آسیب شناسی این رفتار نیز می توان به وجود مصونیت ها و حمایت هایی که بیش از حد ضرورت اعمال شده اشاره کرد، گفت: وقتی در تبصره های بودجه (تبصره 7) به شهرداری اجازه داده می شود اشخاص حقیقی و حقوقی تابعه که در مراجع قضایی و انتظامی از آنان اقامه دعوی شده را مورد حمایت قرار دهد و وثائق مورد نیاز و تامین هزینه های خسارت ناشی از دعاوی دوران خدمت آنان را از محل املاک و اعتبارات مصوب پرداخت کند، چنین مصونیت هایی ایجاد می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: حمایت از پرسنل جهت انجام قاطعانه وظایف محول آنان امری پسندیده است،که نباید فضای حاکمیت مطلق و خود قانون پنداری را به همراه داشته باشد. 

حافظی به شهردار تهران در این خصوص تذکر داد و گفت: از شهردار تهران می خواهم در اسرع وقت ضمن محکوم کردن این حادثه نسبت به برکناری مسببین حادثه و معرفی آنان به مراجع قانونی اقدام و همچنین از تلاش و زحمات 60 هزار پرسنل شهرداری مسئولانه صیانت کند.

وی تاکید کرد: باید دوش تا دوش مردم باشیم نه اینکه بر مردم حکومت کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار