کلانتری: صرفه جویی 10 برابری آب به ازای تبدیل هر هكتار زمین به گلخانه

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به ازای هر هكتار زمین كشاورزی كه به گلخانه تبدیل شود بالغ بر 10 برابر در مصرف آب صرفه جوبی می شود.

صرفه جویی 10 برابری آب به ازای تبدیل هر هكتار زمین به گلخانهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید كلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (سه شنبه )در جلسه ی امضای تفاهم نامه مابین وزارت جهاد سازندگی و معاونت امور تعاون اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور استفاده از زیرساخت های جهاد كشاورزی در محصولات جالیزی و كنترل مصرف آب در شرایط كنونی به امضا رسید.

وی گفت: به ازای هر هكتار زمین كشاورزی كه به گلخانه تبدیل شود بالغ بر 10 برابر در مصرف آب صرفه جوبی می شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه بهره وران كشاورزی در مقیاس خرد هستند ،بیان كرد: بر همین اساس در نظر داریم كشاورزها را در گروه های تعاونی ساماندهی شوند و وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی آن ها را هدایت كند.

كلانتری گفت:مدت زمان انعقاد تفاهم نامه جهاد كشاورزی و معاونت تعاون وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی به مُدت 3 سال است.

كلانتری تصريح كرد: امضای اين تفاهم نامه تركيبی مناسب ميان فارغ التحصيلان كشاورزی و بهره وران سنتی ايجاد می كند.

*صرفه جويی ٣٠ ميليارد مكعب آب در تغيير مكان كشت محصولات كشاورزی

در ادامه اين جلسه نظام سجادی مسئول شهرك های كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی در خصوص انعقاد اين تفاهم نامه اظهار داشت:با توجه به قرارگيری در بحران آب توسعه ی گلخانه يكی از سياست های وزارت جهاد كشاورزی است .

وی گفت:به همين منظور تغيير روش كشت يعنی انتقال زراعت به گلخانه ها از جمله راهكارهای صورت گرفته برای بهره وری لازم از آب است .
مسئول شهرك های كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی بيان كرد: درصورتی كه تغيير مكان كشت صورت گيرد بالغ بر 30 ميليارد مكعب در مصرف آب صرفه جويی می شود.

سجادی در خصوص ارائه تسهيلات بانكی به افرادی كه در اين طرح شركت كنند، گفت:وزارت جهاد كشاورزی اعتبارات مربوط به صندوق توسعه ملی را كه از كارمزد كمتری برخوردار است به پرورش گلخانه ها اختصاص داده است و افرادی كه در اين جهت پروانه كار كسب كنند بالغ بر 80 درصد از هزينه ها را دولت تقبل می كند.

گفتنی است؛ بر اساس اين تفاهم نامه  برنامه احداث اين شهرك ها در سراسر كشور است اما اولويت احداث در شهرهايی هچون يزد است كه منابع آبی كمتری دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار