جهش قیمت مرغ در بازار

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت مرغ نسبت به دو روز گذشته روند افزایش 100 تومانی در بازار را تجربه کرده است.

عظیم حجت مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت قیمت مرغ اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری سه هزار و 900 تومان و مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده بین کیلویی 5 هزار و 700 الی 6 هزار تومان در مراکز مختلف متغییر است و باید گفت که قیمت مرغ نسبت به دو روز گذشته روند افزایش 100 تومانی در بازار را تجربه کرده است.

وی با اشاره به پیش بینی قیمت مرغ گفت: با توجه به اینکه اکثر واحدها برای تامین مرغ شب عید جوجه ریزی خود را شروع کردند انتظار داریم که قیمت ها به سمت قیمت واقعی خود برسد به طوریکه قیمت مرغ زنده به مرز 4 هزار تومان و مصرف کنندگان به مرز 6 هزار و 500 تومان نزدیک شود.

حجت در خصوص صادرات مرغ بیان داشت: صادرات طبق روال معمولی به عراق و افغانستان انجام می شود اما میزان صادرات از ابتدای سال متغییر بوده و همواره پیش بینی میشود تا پایان سال میزان صادرات به 70 هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه میزان صادرات برای سال جاری 90 هزار تن پیش بینی شده بود گفت: متاسفانه صادرات به سبب توقف دو ماهه صادرات در تابستان به سبب بیماری شیوع آنفولانزا با مرز پیش بینی شده حدود 20 هزار تن فاصله دارد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی بیان کرد: در واقع اقدامات لازم برای صادرات مرغ به روسیه صورت گرفته اما باید گفت که از تاریخ 25 بهمن ماه به بعد از ابلاغ مراحل اداری و قانونی آن کار اجرایی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار