چرا زن‌ها بیشتر از مردها خمیازه می‌کشند؟

شاید شما هم متوجه شده باشید که زن‌ها کمی بیشتر از مردها خمیازه می‌کشند. دانشمندان نشان دادند که علت این امر بیشتر بودن حس همدردی و عواطف زن‌ها نسبت به مردها است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شاید تا به حال شنیده باشید که خمیازه واگیردار است و ممکن است بعد از اینکه فردی خمیازه می‌کشید سایرین هم شروع به این کار کنند. گفته می‌شود که خمیازه میان افرادی که از نظر روحی به هم نزدیک هستند یا بین دوستان مسری‌تر از غربیه‌ها است. علاوه بر این، خمیازه میان زنان بیشتر از مردان اتفاق می افتد.

جالب این است که برخی از مطالعات و تحقیقات نیز از این یافته‌ها حمایت می‌کنند. خمیازه می‌تواند نشان‌دهنده خستگی و کسل بودن باشد و امکان دارد مسری باشد. مطالعه‌ای که طی 5 سال از طریق مشاهده و بررسی خمیازه میان افراد مختلف انجام گرفت نشان داد که مسری بودن خمیازه میان افراد آشنا و زن‌ها بیشتر از افراد غریبه و مردها است.

نتایج تحقیقاتی که در این باره انجام شد نشان داد که ممکن است علت رایج و مسری بودن خمیازه میان دوستان و زنان حس همدردی باشد. از طرف دیگر نشان داده شده است به فاصله 5 تا 6 ثانیه که فردی در مقابل ما خمیازه می‌کشد ما نیز ناخودآگاه دست خودمان را جلوی دهان می‌بریم و این کار را انجام می‌دهیم و باید بپذیریم که زن‌ها بیشتر از این کار پیروی می‌کنند.

نتایج تحقیقاتی که تفاوت خمیازه میان زنان و مردان را بررسی کرد نشان داد مردان 40 درصد و زنان 55 درصد خمیازه می‌کشند و در حالت کلی زنان بیشتر از مردان با دیدن خمیازه فرد دیگری این کار را انجام می‌دهند. علت آن حساس بودن خانم‌ها است و اینکه آن‌ها بیشتر به احساسات افراد دیگر توجه می‌کنند و با آن‌ها همدردی می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: خمیازه ، مردان ، زنان ، عاطفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار