رژیم غذایی که قبل از عروسی باید رعایت شود

بروز دل درد، سردرد و نفخ معده می‌تواند شیرینی روز عروسی را از بین ببرد به همین دلیل زوجین باید از قبل از روز عروسی رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،پژوهشگران به بانوانی که در آستانه ازدواج هستند توصیه اکید می‌کنند برای هرچه زیبا بودن در روز عروسی، تقویت قوای بدنی و جلوگیری از بروز مشکلاتی چون سردرد و یا مشکلات گوارشی در چند روز باقیمانده به عروسی خود از خوردن برخی موادغذایی اکیداً خودداری کنند.
 
گفتنی است، آدامس، برنج، لوبیا و یا فرآورده‌های لبنی می‌تواند باعث ترش کردن معده و بروز مشکلات گوارشی شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس تحقیقات محققان استرالیایی نوشیدن نوشابه‌های گازدار و یا برنجی که چند بار گرم و سرد شده می‌تواند باعث تورم و ورم معده در افراد شود.
 
کارشناسان اعتقاد دارند نفخ می‌تواند با عدم تعادل باکتری‌های موجود در معده ایجاد شود. برخی از مواد غذایی دیگر حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی نیز هستند که می‌‌توانند معده را تحریک کنند و باعث دل درد و ورم معده شوند.
 
جویدن آدامس که به ویژه در شرایط عصبی توسط افراد صورت می‌گیرد، می‌تواند باعث ورود هوای اضافی به بدن و حتی بروز سندروم روده تحریک‌پذیر در افراد شود.
 
نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌های گازدار و حتی آب معدنی گازدار نیز می‌توانند باعث تورم معده شود. خوردن پیاز و یا شیر می‌تواند باعث اسهال و یا حتی یبوست در افراد شود.
 
غذاهایی چون پیتزا، همبرگر و یا سیب زمینی سرخ کرده به دلیل دارا بودن پروتئین و کربوهیدرات‌ می‌توانند دیر هضم باشند و باعث مشکلات شدید گوارشی در افراد شوند.
 
سبزی‌هایی چون گل کلم، کلم بروکسل، کلم بروکلی و نیز هویج نیز به دلیل دارا بودن قند و نشاسته در معده تولید گاز می‌کنند و زنان در آستانه ازدواج نباید آنها را مصرف کنند. علاوه بر بانوان، آقایان در آستانه مراسم ازدواج نیز باید رژیم غذایی حاوی مواد غیر نفخ‌آور و دیر هضم را رعایت کنند و در صورت بروز مشکلاتی چون سندروم روده تحریک‌پذیر حتماً با پزشک متخصص مشورت کنند.
 
برخی دیگر از غذاها به ویژه غذاهای حاوی ادویه می‌توانند علاوه بر افروختگی صورت و بروز آکنه باعث بالا رفتن فشارخون و تپش قلب در افراد در آستانه مراسم عروسی شوند.
 
منبع:شفاف
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار