ژاپن نگران پیامدهای المپیک 2020/ اقتصاد لرزان، جمعیت مسن

ژاپن در حال آماده شدن برای المپیک 2020 توکیو است؛ اما همینک به فکر روزهای پس از این مسابقات است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "دبلیو تاپ"، در ظاهر، میزبانی المپیک می تواند سود بسیاری برای ژاپن به همراه داشته باشد. بانک ژاپن پیش بینی کرده است این کشور، با برگزاری این دوره از مسابقات سودی 250 میلیارد دلاری به دست خواهد آورد.

اما برای بعضی، سال 2020 نشانگر مشکلات طولانی ژاپن است. به نظر می رسد که دولت ژاپن این بار هم به جای مدرن کردن اقتصاد و یافتن راهی برای افزایش نیروی کار از روش قرض و امیدواری استفاده کرده است.

بحث ها و ترس های ناشی از المپیک آن چنان زیاد شده که نام خاصی به آن ها اختصاص داده شده است: مشکل سال 2020.

"ویلیام سایتو"، متخصص حوزه فناوری و کار آفرین برتر، درباره المپیک 2020 ژاپن گفته است: "ژاپن بر اثر این المپیک به شکلی جدی آسیب خواهد دید. افراد بسیاری باور دارند که این المپیک کاتالیزور سقوط اقتصاد ژاپن خواهد بود."

افراد بسیاری باور دارند که المپیک 2020، پایان ژاپن را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل، آماده سازی توکیو برای المپیک 2020 مشکلات بسیاری را به همراه داشته است. طراحی ورزشگاه مرکزی به دلیل هزینه بسیار تغییر کرده و سایر بخش ها نیز با موانعی مواجه شده اند.

کمیته برگزاری المپیک رقم مشخصی را برای هزینه های احتمالی اعلام نکرده است و تصریح کرده مشخص نیست چنین رقمی چه زمانی قطعی خواهد شد؛ هرچند احتمالا از 3 میلیارد دلار اعلام شده در زمان رقابت های میزبانی بسیار بیشتر خواهد بود.

پیش بینی های بسیاری در رابطه با اقتصاد ژاپن پس از المپیک انجام شده است: از سقوط ارزش زمین تا بحران اقتصادی به دلیل بدهی دولت.

ژاپن با بدهی برابر با 234 درصد از تولید ناخالص داخلی، بدهکارترین کشور صنعتی جهان محسوب می شود.

"کازوماسا اگارو"، استاد اقتصاد دانشگاه  "هوسی"، در این باره گفت: "مدت زمان موجود برای پرداخت این بدهی رو به پایان است."

او افزود: "در وضع فعلی نرخ سود اندک، دولت می تواند بدهی های خود را پرداخت کند؛ اما اگر درصدهای سود در آینده افزایش یابد، مشکلات اقتصادی می تواند جبران ناپذیر باشد."

با وجود تمام مشکلات اقتصادی، ژاپن هنوز سومین اقتصاد بزرگ جهان است. بسیاری از شرکت های بزرگ این کشور در زمینه فعالیت خود، برترین محسوب می شوند. فرهنگ ژاپن نیز در سطح بین المللی، در بخش های بسیاری از جمله غذا و فیلم اثر گذار هستند.

یکی از اصلی ترین مشکلات ژاپن، سن بالای جمعیت آن است. تا سال 2020 نزدیک به یک سوم جمعیت این کشور، سنی بیشتر از 65 سال خواهند داشت. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار