کمبود اساتید راهنما در دانشگاه آزاد

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اظهار کرد: در حال حاضر در دوره ارشد و دکتری با مشکل کمبود اساتید راهنما روبه‌رو هستیم.

ابراهیم واشقانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از مشکلات دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری کمبود استاد راهنمای پایان‌نامه‌ها است که با توجه به بخش‌نامه جدید ابلاغ شده از وزارت علوم امکان برگزاری کارشناسی ارشد بدون ارائه پایان‌نامه وجود دارد.

وی افزود: با جذب هیأت علمی نیز می‌‌توان مشکل کمبود استاد راهنما را برطرف کرد که بر این اساس کلیه واحدهای دانشگاه آزاد باید نسبت به اصلاح شاخص نسبت اعضای هیأت علمی استادیار به بالا به دانشجو اقدام نمایند علاوه بر آن می‌توان از اعضای هیأت علمی واحدهای متوسط هم طبق آیین‌نامه ابلاغی در شهریور ماه سال 93 استفاده کرد که بر همین اساس ظرفیت اعضای هیأت علمی واحدها مشخص خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد افزود: جهت رفع مشکل کمبود اساتید راهنما می‌توان از اعضای هیأت علمی گرایش‌های مربوط به یک رشته استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد کمی از اعضای هیأت علمی تمایل دارند براساس برنامه پژوهشی حرکت کنند برای سال 95 تمامی واحدها مؤظفند برنامه‌های خود را براساس اعتبارات پژوهشی ارائه نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار