افزایش بهای نفت تحت‌تأثیر بی‌ثباتی بازار و چشم‌اندازی نه چندان روشن

گزارش‌ها نشان می‌دهد علی‌رغم افزایش بهای نفت‌خام در روز سه‌شنبه، صادرکنندگان طلای سیاه برنامه‌ای برای کاهش عرضه‌ آن ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با افزایش بهای جهانی نفت‌خام در روز سه‌شنبه، اندکی از زیان‌های مالی وارد‌شده به تولیدکنندگان طلای سیاه جبران شد. با این وجود، گزارش‌ها نشان می‌دهد کشورهای تولید‌کننده طلای سیاه قصد ندارند برای حفظ دستاوردهای اخیر، عرضه خود را در آینده‌‌ی نزدیک کاهش دهند.

در ادامه گزارش آمده است: طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، «اوپک» (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) طرحی برای کاهش سطح تولید نفت‌خام ندارد. از سوی دیگر، زمان زیادی لازم است تا ذخایر نفتی آمریکا کاهش یابد. با این اوصاف، کشورهای جهان در سال جاری میلادی، چاره‌ای به جزء انبار کردن بخش زیادی از نفت مازاد بر عرضه را نخواهند داشت.

آژانس بین‌المللی انرژی سه‌شنبه، در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود نوشت: رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2015 به 1.6 میلیون بشکه در روز رسید. این در حالی است که (آی‌ای‌اِی) پیش‌بینی می‌کند این میزان در سال 2016، تنها 1.2 میلیون بشکه در روز باشد. طبق پیش‌بینی آژانس، تقاضای جهانی برای نفت‌خام اوپک در سال جاری میلادی، کاهش خواهد یافت. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار