اصفهان؛

افزایش 20 درصدی قیمت پرتقال

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: به دنبال خرید پرتقال شب عید توسط دولت، قیمت این میوه نسبت به سه هفته پیش حدود 20 درصد گران تر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ناصر اطرج با اشاره به اینکه قیمت میوه نسبت به 10 روز گذشته در اصفهان حدود 20 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: نرخ سیب درختی نسبت به یک ماه پیش حدود 20 درصد ارزان شده است.

وی افزود: در حال حاضر سیب سمیرم با نرخ 2 هزار تا 2500 تومان و سیب آذربایجان و کردستان با قیمت 2 هزار تا 1200 تومان عرضه می شود و برای شب عید کمبودی بابت این محصول نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان در خصوص وضعیت بازار پرتقال نیز، بیان کرد: به دنبال خرید پرتقال از سوی دولت برای شب عید قیمت این میوه نسبت به 20 روز پیش حدود 20 درصد گران تر شده است.

به گفته وی، هم اکنون قیمت پرتقال تامسون شمال 3 هزار تومان است در حالیکه 20 روز پیش نرخ آن 2500 تومان بود.

اطرج تاکید کرد: برای تامین پرتقال شب عید نیازی به واردات نیست و محصولات داخل جوابگوی این ایام است.
وی در ادامه به افزایش نرخ نارنگی با توجه به تمام شدن فصل نارنگی شمال، گفت: در این شرایط نارنگی جنوب کشور کفاف نیاز شب عید را نمی دهد.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان به قاچاق نارنگی به کشور و عرضه آن در مغازه های سطح شهر اشاره کرد و گفت: با ورود نارنگی پاکستانی به طور قاچاق به کشور، در حال حاضر این محصول با نرخ 4 هزار تومان فروخته می شود در حالیکه اگر دولت با تنظیم بازار درست مجوز واردات این میوه را صادر می کرد اکنون نارنگی پاکستانی با قیمت 2500 تومان به مردم فروخته می شد.

وی همچنین به کاهش قیمت صیفی جات نسبت به 10 روز گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قیمت گوجه با کاهش 100 درصدی نسبت به یک ماه گذشته، در میدان میوه و تره بار اصفهان بین 800 تا 1000 تومان فروخته می شود.

اطرج افزود: در حال حاضر خیار با کاهش 20 درصدی قیمت نسبت به دو هفته گذشته بین 2400 تا 800 تومان فروخته می شود.
وی در خصوص وضعیت بازار پیاز، بیان کرد: حدود دو هفته پیش با کنترل جزئی صادرات این محصول، تاحدودی قیمت آن کاهش یافت اما دوباره با از سرگیری صادرات پیاز، این محصول با قیمت 3400 تومان به مردم عرضه می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.