ایلام؛

راه‌یابی فیلم «اسکلت» به جشنواره پری ژونس آلمان

فیلم کوتاه «اسکلت» کاری از صداوسیمای مرکز ایلام امسال میهمان جشنواره پری ژونس آلمان است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ایلام و به نقل از  روابط عمومی صداوسیمای مرکز ایلام، فیلم کوتاه اسکلت به کارگردانی روح اله اکبری ،تولید صداوسیمای مرکز ایلام به بخش نهایی جشنواره پری ژونس آلمان راه یافت.

فیلم کوتاه اسکلت داستان رفاقت چند پسربچه را روایت می‌کند که براثر یافتن یک اسکلت در کنار جاده و این موضوع که اسکلت در منزل کدام یک نگهداری شود دچار اختلاف شده و مجبور می‌شوند که اسکلت را قطعه‌قطعه کنند.

جشنواره پری ژونس از معتبرترین جشنواره‌های دنیا،با موضوع فیلم‌های مخصوص کودکان و نوجوانان است و با هدف ترویج کیفیت در تولید آثار تلویزیون برای کودکان جهان سالی دو بار برگزار می‌شود و تنها یک‌پنجم از 400 فیلم ثبت‌نام‌شده از 60 کشور جهان در بخش نهایی جشنواره انتخاب شده‌اند.

جشنواره پری ژونس خردادماه سال آینده با شعار من بودن چه معنا دارد،در مونیخ آلمان برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه "اسکلت" علاوه بر راهیابی به بخش نهایی این جشنواره، برای دریافت جایزه ویژه یونسکو نیز انتخاب شده است.

جایزه ویژه یونسکو به فیلم‌هایی تعلق می‌گیرد که به درک بهتر فرهنگ‌های مختلف کمک کرده و روحیه همکاری و دوستی را ترویج می کند.

جشنواره یاد شده، خرداد ماه سال 1395 مطابق با (25 - 20 می 2016) میلادی با شعار "من بودن چه معنایی دارد" در مونیخ آلمان برگزار می شود.

روح اله اکبری از کارگردانان خوش‌ذوق ایلامی بیش از این با آثاری همچون من شیرینم ،گل‌های مریم،آن مرد در آتش آمد ،امیلیا ،برای هانا و...در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی خوش درخشیده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.