جبیر:ایده مداخله زمینی در سوریه ازسوی واشنگتن مطرح شد

وزیر خارجه عربستان اذعان کرد که ایده مداخله زمینی در سوریه از سوی واشنگتن مطرح شده واینگونه عملیات باید با رهبری آمریکا باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از رویترز، "عادل الجبیر"، وزیر امور خارجه عربستان سعودی طی سخنانی با تکرار اعلام آمادگی این کشور برای اعزام نیروی زمینی به سوریه تحت چارچوب ائتلافی که واشنگتن آن را هدایت می‌کند، اذعان کرد که ایده مداخله زمینی در سوریه از سوی واشنگتن مطرح شده است.

وزیر امور خارجه عربستان که این سخنان را پس از دیدار با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا مطرح می‌کرد، گفت: دولت آمریکا کاملا با آمادگی عربستان برای اعزام نیروهای ویژه به سوریه موافق است.

الجبیر اضافه کرد که مذاکراتی درباره اعزام گروهی از نیروهای زمینی یا گروهی از نیروهای ویژه برای اقدام در سوریه در کنار ائتلاف بین المللی که آمریکا هدایت آن را بر عهده دارد، مطرح شده است و عربستان نیز آمادگی خود برای تامین این نیروهای ویژه برای عملیات را ابراز داشته است.

وی تاکید کرد که اینگونه عملیات باید با رهبری آمریکا باشد تا عربستان بتواند نقشی کلیدی در آن ایفا کند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی اضافه کرد بنابراین عربستان بخشی از این برنامه خواهد بود و تایید آن نیز از سوی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا بوده و کاملا طبیعی است که وزیر خارجه آمریکا این تصمیم را تایید کند.

چند روز پیش شبکه خبری سی.ان.ان، به نقل از دو منبع عربستانی که این شبکه آنها را موثق معرفی کرده است، نوشت که عربستان نیرویی متشکل از کشورهای مصر، سودان، اردن که هم اکنون در داخل عربستان حضور دارند را به سوریه اعزام خواهد کرد.

به نوشته این شبکه خبری، کشورهای مغرب، ترکیه، کویت، بحرین، امارات، قطر نیز متعهد شده‌اند که به سوریه نیرو اعزام کنند و عربستانی‌ها دو هفته پیش به همراه ترکیه فرماندهی نیروهایی که از شمال سوریه از طریق مرزهای ترکیه به سوریه اعزام خواهند شد را تعیین کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، قرار است کشورهایی از آسیا همچون مالزی،‌ اندونزی و برونئی نیز به سوریه نیرو اعزام کنند و مالزی اولین کشوری خواهد بود که نیروهای خود را برای اعزام به سوریه به عربستان گسیل خواهد داشت.

عربستان اعلام کرده است که هدف از ارسال این نیروها مبارزه با داعش خواهد بود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
این وعده خداونده که جبهه حق اگه با اخلاص واردهرمیدانی بشن پیروزن ، ومن به این وعده ایمان دارم وایمان دارم که آمریکا واین جقله های دوروبرش اگه چندین برابرهم باشن توسوریه وهرجایی که بچه های امام خامنه ای باشن هیچ غلطی نمی تونن بکنن، حالا برین بیچاره هاصبح تاشب تقشه بریزیدواعتلاف تشکیل بدین. الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
نفهم دو جنسه، بچه اون شاید بگه بیفت تو چاه تو باید بیفتی؟ تقصیر نداری هارشدی توهم ابر قدرتی زده سرت. خاک تو سر نفهمت تو باتلاقی گیر کنی که تمساحهای سوریه میخورنت .کودک کش تو توی یمنش موندی چه برسه که بخوای ایران و روسیه و سوریه رو تهدید کنی خاک بر سر خاندانت . احمق توهمی .سلام بر محمد وال محمد یا زینب ویا علی ویا ابا عبدالله .نابودشون کنید این وهابیون رو یا امام رضای غریب .یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
با وجود اینا بازم هیچ غلطی نمیتونن بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
متاسفانه جنگ بزرگی در سوریه قراره اتفاق بیفته که کل منطقه به خاک و خون کشیده خواهند شد
اما مسئولان نظام خوشبختانه انسان های باتدبیری هستند و مطمئن هستم ما پیروزی از این نبرد بیرون خواهیم امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
؛؛ از حرکت دست هایش میشه فهمید که چقدر خاک بسر ریخته تا شده ظالم الجبیر ، ظاالجبیرلم الجبیر ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
همان گروه سفياني هستن كه به زمين فرو ميرون..... عصر ظهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
خاک بر سرت جبیر . ایده مداخله در یمن هم از طرف واشنگتن مطرح و شما نادانها اجرا کردید و مثل خر تو گل مانده اید کی میخواهید از حودتان اختیار داشته باشید و از عروسک شدن دست بردارید ؟
آخرین اخبار