اردبیل؛

تاسیس اندیشکده علم و دین در دانشگاه محقق اردبیلی

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی از تاسیس اندیشکده علم و دین در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت الاسلام سیف الله مدبر با بیان اینکه سیاست اندیشکده علم و دین هدایت امکانات موجود با مدیریت صحیح و کم هزینه به سمت ساختن تمدن نوین اسلامی متمرکز شده افزود: این اندیشکده جایگاه علوم در تمدن نوین اسلامی را تبیین می کند.

وی هدف از ایجاد اندیشکده علم و دین را تحقق تمدن نوین اسلامی ذکر و افزود: در تمدن نوین اسلام باید تعامل میان تمام علوم به صورت روشن و دقیق تعریف شود و زمانی این تعامل ایجاد خواهد شد که اساتید و صاحبان فکر و اندیشه قلم به دست گرفته و در حوزه تخصصی خود اندیشه سازی و تولید فکر کنند.

حجت الاسلام مدبر افزود: در موازین اسلام بین علوم مختلف از جمله کشاورزی ، فناوری هسته ای ، فنی و مهندسی با علوم اسلامی تعاملی مشخص تعریف شده است.

وی در زمینه مزایای احداث اندیشکده و مجتمع های پژوهشی در دانشگاهها گفت: اساتیدی که در بحث پژوهش صاحب تجربه و صبغه هستند می توانند در اندیشکده ها فعالیت کنند و در حوزه تخصص و دانش خود پژوهش های میان رشته ای را آغاز کنند که وجود مشاوران مذهبی در کنار آنها می تواند تعامل مورد هدف را بین تخصص این پژوهشگران با مفاهیم دینی و اسلامی تبیین کند.


انتهای پیام/ت

برچسب ها: اردبیل ، تاسیس ، اندیشکده ، علم ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.