مدیر شبکه سه سیما در جمع خبرنگاران:

اجرای نوروزی شبکه سه به علیخانی رسید/ احتمال پخش «اکسیر» از هفته آینده

میرحسینی از پخش برنامه 12 ساعته نوروزی شبکه سه سیما با اجرای احسان علیخانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه در حاشیه بازدید از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «بیمار استاندارد» به کارگردانی سعید آقاخانی در جمع خبرنگاران گفت: آقاخانی و مخاطبان شبکه سه با هم آشنا هستند و امیدواریم «بیمار استاندارد» رضایت مخاطبان شبکه سه را همراه داشته باشد.
 
وی در خصوص زمان پخش برنامه «اکسیر» گفت: قرار بود بعد از مدت‌ها در حوزه سلامت یک برنامه تخصصی داشته باشیم. ضبط دو سه قسمت برنامه انجام شده است اما به دلیل مشکل فنی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدیم و قرار است فردا یا هفته آینده پخش آن قطعی شود.

وی در خصوص برنامه نوروزی شبکه سه سیما بیان کرد: برنامه نوروزی امسال از ساعت 21 تا 9 صبح به مدت 12 ساعت طراحی شده و اجرای آن برعهده احسان علیخانی است. اما یک طرحی در شبکه سه خواهیم داشت که بعد از انتخابات مقدمات آن را شروع می‌کنیم که درراستای برنامه نوروز 8 شب قبل از برنامه ای را تدارک دیدیم که قرار است عملکرد یکساله سیما را بررسی کند و نظرات مردم را داشته باشیم.
 
میرحسینی در خصوص اینکه رقیب جدیدی برای برنامه «هفت» در شبکه چهار به نام «نقد فیلم» وجود دارد، گفت: برنامه‌هایی در شبکه سه طراحی شده که براساس رویکرد جدید شبکه سه که ورزش، سرگرمی و مسابقات است. ما باید به تدریج برنامه‌هایی را با فضای متفاوتی داشته باشیم.
 
وی افزود: برنامه «هفت» از جمله برنامه‌هایی است که با توجه به رویکرد جدید شبکه تغییر پیدا کرد. برنامه‌ در سری‌های گذشته، برنامه‌ای جدی، نقادانه و تحلیلی بود که در دور جدید با تغییراتی همراه شد. این برنامه به فضای طنز نزدیک‌تر شد. پلاتوهای آقای افخمی و یکسری از بخش ‌هایی که اضافه شد نگاه آن را به سمت فضای طنز نزدیک‌تر کرده است. در سری جدید برنامه نقد و بررسی سینمای ایران و  جهان را داریم. رویکرد این برنامه به سمت برنامه‌ قبلی «هفت» نمی‌رود.
 
وی افزود: سینمای ما وضعیت نابسامانی دارد و این را باید بپذیریم. من به عنوان کسی که در تلویزیون کار می‌کند، این را نمی‌گویم. بلکه به عنوان کسی که بخشی از عمر خود را در حوزه رسانه کار کرده است، می‌توانم بگویم که اوضاع سینمای ما خوب نیست. این که هدف ما از سینما چیست و در راستای اهداف فرهنگی نظام سینمای ما چه نقش و  جایگاهی دارد، مسئله مهمی است.
 
وی در خصوص مطرح کردن مشکلات صنف سینما در تلویزیون عنوان کرد: سیاست‌گذاری و مدیریت باید مورد توجه و چالش جدی قرار بگیرد. اگر اینطور نباشد، باید تلویزیون در هیچ حوزه‌ای دخالت نکند. اما تلویزیون باید یک نگاه مدعی‌العموم داشته باشد و کارشناسانه بحث کند و اگر کارشناسی نقد می‌کند، باید کارشناسی جواب بگیرد، نه احساسی و سلیقه‌ای.
 
وی در خصوص فیلم‌های جشنواره امسال گفت: برخی آثار خوب و برجسته بود. از دیروز که آمار را اعلام کردند، همان فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌کردیم نامزد سیمرغ اعلام شدند. 
 
وی ادامه داد: سینما به عنوان رسانه‌ پرقدرت باید عمل کند. در حال حاضر این را نشان نمی‌دهد. البته در جشنواره امسال فیلم‌هایی را دیدیم که اثرهای خوبی بودند؛ اما آن‌ها پاسخگوی نیاز جامعه ما نیست. چرا که مخاطب ما مخاطب 5 سال پیش نیست. امروز فضای مجازی و رسانه‌های رقیب کار را  برای سینما سخت کرده است. به خصوص که سینما مخاطب خاص‌تری دارد و باید پاسخگوی مخاطب فعلی و آینده باشد.
 
وی در خصوص وظیفه رسانه بیان کرد: وظیفه رسانه به خصوص تلویزیون این است که از نگاه خود سینما را نقد کنند. البته باید گفت که نگاه تلویزیون به سینما تخریب نیست؛ بلکه حمایتی است. چرا که ما از قاب تلویزیون سینما را می‌بینیم.
 
وی در خصوص شبکه چهار سیما گفت: شبکه  چهار تخصصی است و قرار است با موضوعات خاصی برای مخاطبان خاص خود داشته باشد. طبیعی است نگاه آن با شبکه سه به یک پدیده متفاوت خواهد بود و ما عنوان رقیب  به آن نگاه نمی‌کنیم.
 
وی ادامه داد: از نوروز که رویکرد شبکه سه به طور کامل شکل می‌گیرد، برنامه‌هایی را در حوزه مسابقات و سرگرمی به صورت پررنگ می‌بینیم. همینطور برنامه گفتگو محور را خواهیم داشت. بجز برنامه ترکیبی خاصی که رویکرد آن متفاوت است. به طور مثال برنامه «سه‌شو» که یک برنامه‌ ترکیبی ساده با  فضای شاد  است،‌ در روزهای پنجشنبه و جمعه پخش آن را  قرار دادیم که بیبنندگان شاهد آن باشند.
 
وی در خصوص کم بودن برنامه‌های پربیننده در شبکه سه  اظهار داشت: برنامه‌هایی مانند «کوله پشتی» و در راستای آن «ماه عسل» از نوع گفتگو محور شبکه سه بوده‌اند که به موضوعات مختلفی پرداخته‌اند و ما براساس نظرسنجی و نیازسنجی باید برنامه‌ای را تولید کنیم.
 
میرحسینی در خصوص برنامه‌های جدید گفت: برنامه‌هایی به اسم «با احتیاط بخندید» در مرحله تصویب طرح داریم که برای تابستان آماده‌سازی می‌شود که با هدف شناسایی توان گردشگری ایران و سبک زندگی و با هم بودن خانواده‌ها طراحی شده. همچنین برنامه «سیمرغ» که از هفته آینده چیدمان دکور آن را شروع می‌کنیم و شاهد ضبط آن خواهیم بود. در حوزه معارف و اجتماعی کارهای خوبی را داریم که تا پایان امسال قطعی خواهند شد.
 
وی در خصوص سریال «سرزمین کهن» گفت: فاز سوم «سرزمین کهن» به زودی کلید می‌خورد و پیش‌بینی ما این بود که در سال 95 این کار به آنتن برسد؛ اما به خاطر شرایط اقتصادی و همچنین بررسی دقیق کیفی که در نوع اجرای چنین سریال تاریخی باید صورت بگیرد، پخش آن طولانی شد.
 
میرحسینی در پایان در خصوص فاز سوم سریال «در حاشیه» خاطرنشان کرد: موضوع آثار نمایشی،‌ در حوزه نمایش سیما و مرکز فیلمنامه‌نویسی بررسی می‌شود. طرح فاز سوم «در حاشیه» با موضوع سالمندی، اگر تصویب شود این سریال ادامه خواهد داشت. در سری سری دوم با محدودیت‌هایی مواجه بودیم و نمی توانستیم موضوعاتی را مطرح کنیم. به خاطر همین زندان را انتخاب کردیم که بدون بازیگر خانم و نبود خانواده، تولید شد و سختی‌هایی را به همراه داشت.
 
در همین مراسم، بابک حمیدیان بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص حضور خود در نقش اصلی سریال نوروزی «بیمار استانداردشده» گفت: اگر اسم این سریال عجیب است، این یک تئوری پزشکی معاصر در روانکاوی مدرن است. 
 
وی در خصوص نقش خود گفت: در سریال به دلیل مسائل مالی مجبور می‌شوم، نقش چند نوع بیمار را بازی کنم. تا الان آقای توکلی نقش بیمار وسواس فکری و اضطراب حاد و شیزوفرنی را نوشته و من بازی کردم.
 
وی در خصوص دلیل انتخاب این نقش گفت: ترکیب بهرام توکلی سعید آقاخانی و مسعود ردایی من را جذب کرد. چرا که من سریال مناسبتی بازی نکرده‌ام و خواستم شجاعت کنم برای حضور در یک سریال مناسبتی و ببینم در 14 قسمت چه اتفاقی می‌افتد.
 
بازیگر «گذر از رنج‌ها» خاطرنشان کرد: در خصوص استقبال مخاطبان از این سریال نوروزی تلاش می‌کنیم، تم طنزی در آن وجود داشته باشد و نه طنز مطلق. یک مدل طنز را به مخاطب معرفی می‌کنیم تا با این طنز هم آشنا شوند. 
 
وی در خصوص بهرام توکلی نویسنده این سریال اظهار داشت: بهرام توکلی از آن دسته از نویسندگانی که در کارنامه کاری خود فیلم «آسمان زرد کم عمق» و «من دیگو مارادونا هستم» را دارد.
 
 
 
انتهای پیام /
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار