قزوین؛

۴۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در استان قزوین در بخش معدن است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در استان قزوین در بخش معدن بوده که این بخش ۲۸ درصد از اشتغال در استان قزوین را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین؛ علی پرزحمت  اظهار داشت: استان قزوین در تولید شیشه رتبه نخست کشوری را دارد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین علاوه بر برخورداری از رتبه نخست تولید شیشه در دیگر صنایع نیز از جایگاه مطلوبی برخوردار است، بیان کرد: این استان در صنایع تولیدات سرامیک، کاشی و دیگر صنایع نیز از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه بیش از 40 درصد سرمایه‌گذاری‌ها در استان قزوین در بخش معدن بوده است، عنوان کرد: این بخش 28 درصد از اشتغال در استان قزوین را به خود اختصاص داده است.

وی  با اشاره به این نکته که استان قزوین از ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش تولید مواد صنعتی و معدنی برخوردار است، بیان کرد:  امروزه با 38 هزار پرونده بهره‌برداری در بخش صنعت و 800 پرونده بهره‌برداری در حوزه معدنی نقش به‌سزایی در اقتصاد و اشتغال کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه شهرصنعتی البرز استان قزوین تنها شهر صنعتی با اشتغالزایی 122 هزار نفر در بخش صنعتی و معدنی است، گفت: این شهر  یکی از قطب‌های چرخه تولید و تجارت کشور محسوب می‌شود.

پرزحمت با اشاره به اینکه در بخش خصوصی نیز این استان  ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت و معدن دارد، تصریح کرد: هفته گذشته با بازدید چهار هیئت اعزامی از کشورهایی همچون مالزی، سنگاپور، اندونزی، و چین امیدواریم در بخش سرمایه‌گذاری با ورود این هیئت‌ها روند رشد اقتصاد در این استان تسریع یابد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.