در نشست خبری فیلم «خشم و هیاهو» مطرح شد؛

ارشاد گفت خودزنی نکنید/محمدزاده: فیلمنامه‌ی سیاسی بازی نمی‌کنم

تهیه‌کننده «خشم و هیاهو» بیان کرد: وزارت ارشاد گفت که به اندازه کافی هجمه و موضع نسبت به بازیگران و این صنف هنری وجود دارد، لطفا شما که اهالی سینما هستید، خودزنی نکنید.

فیلمی با نقد رسانه‌های زرد/محمدزاده: فیلمنامه‌ی سیاسی بازی نمی‌کنم
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری فیلم «خشم و هیاهو» با حضور هومن سیدی کارگردان، سعید سعدی تهیه کننده، نوید محمد زاده و سامیار محمدی بازیگران، مهدی سعدی تدوینگر، محسن نصراللهی طراح صحنه، رعنا امینی طراح لباس و نیما حسنی‌نسب به عنوان منتقد فیلم برگزار شد.

هومن سیدی پس از بیان دلیل غیبت عوامل دیگر از جمله طناز طباطبایی گفت: من برای فیلم جدیدم فضای قصه قوتری را در نظر گرفتم و برایم تجربه جذابی بود چون علاقمندم به فضای بزرگتری ورود و کار در آن را تجربه کنم.
 
نوید محمدزاده بازیگر فیلم گفت: بازیگران با کارگردان‌های مختلف کار می‌کنند و کار و شیوه هر کارگردان با دیگری متفاوت است. من سعی می‌کنم در بازیگری خودم را به ذهنیت کارگردان بسپارم چون مسلما کارگردان از من برای حس نقش نزدیکتر است. بخصوص هومن سیدی که بسیار باهوش است و می‌داند که چه می‌خواهد و من چه کار باید کنم و نباید کنم.  من و هومن باهم رفاقت داریم و خداروشکر اتفاقات خوبی افتاد و حالم از بازی در این فیلم خوب است.
 
سعید سعدی ، تهیه کننده فیلم نیز عنوان کرد: ما در این فیلم بدنبال یک تلنگر به مردم جامعه بودیم که همگی مراقب رفتار و کردار خود باشند تا دچار لغزش نشوند. چون اگر به عزتی که خدا داده توجه نکنیم باعث ذلت ما می شود. 

محسن نصراللهی طراح صحنه: در جریان کار با کارگردان مشورت کردیم و می خواستیم طراحی صحنه طوری باشد که چیزی در آن برجسته نشود.

رعنا امینی طراح لباس بیان کرد: برای طراحی صحنه‌ها فضاها و لباس فکر شده بود. شخصیت اصلی چون ستاره بود باید برای او پوشش متناسب با موقعیتش طراحی می‌کردیم.

مهدی سعدی تدوینگر اظهار داشت: فیلمنامه درون مایه و محتوا داشت و ما براساس ریتم آن کار می‌کردیم و چون فضا خاص بود کار مونتاژ پیچیده بود.

سامیار محمدی بازیگر نقش کودک فیلم گفت: فیلم عمو هومن درس بزرگی برای من بود و من دوست دارم باز هم با عمو کار کنم.

سیدی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر شباهت این فیلم با یک سریال خارجی گفت: من اول فیلمنامه را نوشتم و اتفاقا پگاه آهنگرانی هم همین را گفت. بعد به تماشای سریالی که می‌گفت نشستم ولی صادقانه می گویم در داستان فیلم من فقط یک سکانس از آن سریال تاثیر داشت. روایت فیلم من برعکس آن ماجرا بود.

وی در خصوص نقد برخی رسانه‌ها در فیلم گفت: من برای اهالی رسانه همیشه احترام قائل بودم و هستم. در این سالها هیچ گاه مصاحبه نکردم ولی از قول من حرف‌هایی چاپ شده است‌. من درک می‌کنم که حرفه اهالی رسانه ایجاب می‌کند خوراک خبری برای خود دست و پا کنند اما برخی از رسانه‌ها با ورود غیر ضروری، غیر قانونی به مسائل شخصی  افراد مشهور، زندگی آنها را نابود می‌کنند و با بزرگ کردن بیش از حد موضوعی، روی افکار مردم تاثیر می گذارند و به آن سمت و سو می دهند.

محمد زاده بیان کرد: فیلمنامه اجتماعی را دوست دارم و کار می کنم ولی فیلمنامه‌ای که سمت و سوی سیاسی داشته باشد را کار نمی کنم و طرفش نمی‌روم چون می ترسم.

وی نیز با اشاره به ورود بیش از حد برخی از اهالی رسانه به مسائل شخصی افراد گفت: دوسال پیش پس از جشنواره از قول من نوشتند گرفتن سیمرغ کاری ندارد و آنها که دریافت کردند کجا را گرفتند و من می توانم چند تا سیمرغ بگیرم و.... من تا بحال مصاحبه نکرده ام و می خواهم بگویم دوره مطرح شدن با تخریب دیگران تمام شده است.

هومن سیدی در خصوص شغل نقش اول فیلم گفت: قرار بود بازیگر باشد تا ما نشان بدهیم چون بازیگر است در موقعیت ها بازی می کند یا خودش است. اما فوتبالیست اصلا قرار نبود باشد در نهایت خواننده شد و ارشاد تاکید داشت که شخصیت فیلم بازیگر نباشد.

سعدی در خصوص دلیل وزارت ارشاد برای این درخواست گفت: وزارت ارشاد گفت که به اندازه کافی هجمه و موضع نسبت به بازیگران و این صنف هنری وجود دارد و لطفا شما که اهالی سینما هستید، خودزنی نکنید.

محمد زاده در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا کارگردان خواهد شد یا نه گفت: هیچ وقت نمیشوم. خیلی سخت است و فشار زیادی روی کارگردان و تهیه کننده وارد میشود.

سیدی اظهار داشت: هم کارگردانی و هم بازیگری را دوست دارم و اعتقاد دارم هردویشان به همدیگر کمک می کنند ولی می خواهم تمرکزم را صفر تا صد روی بازیگری بگذارم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.