استقرار کامل طرح ملی شناسایی آلاینده‌ها تا پایان سال 95

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت گفت: طرح ملی کنترل و شناسایی تقلبات و آلاینده‌ها تا پایان سال 95 به طور کامل مستقر می‌شود.

حسین رستگار یک آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذاو دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص طرح وزارت بهداشت برای کنترل آلاینده‌ها بیان کرد: طرح مشترکی بین وزارت بهداشت و مرکز همکاری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر شناسایی آلاینده‌ها و تقلبات صورت گرفته است که تا پایان سال 95 به طور کامل مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این طرح کلان کشوری سرمایه گذاری‌های خوبی شده است همچنین دانشگاه‌ها و معاونت‌های مختلف سازمان غذا و دارو شدیداً در‌گیر آن شده‌اند.

رستگار اظهار کرد: افزایش توانمندی همه افراد مرتبط با این طرح چه در مراکز تحقیقاتی و چه در معاونت‌های مختلف سازمان دارو و غذا از جمله اقدامات ویژه است همچنین امضا تفاهم نامه با کشورهای پیشرفته برای انتقال تکنولوژی و افزایش توانمندی‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 20 درصد از این طرح کلان ملی پیشترفت داشته است.

رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: ورود دستگاه‌های جدید بر اساس بودجه‌های اختصاص داده شده تعیین می‌شود هرچه بودجه بیشتر باشد و مفاد این طرح در اولویت قرار گیرد، ارتقا توانمندی‌ها به خوبی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار