رویکردهای سلبی راه مناسبی برای حل معضل اعتیاد نیست

حل و فصل اعتیاد و حضور کارتن خواب‌ها در سطح شهر با رویکردهای سلبی و بگیر و بندهای انتظامی صورت نمی‌گیرد.

رویکردهای سلبی راه مناسبی برای حل معضل اعتیاد نیستحسین مهاجر روانشناس و جمعیت شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: پروسه درمان اعتیاد مهمتر از هرچیز منوط به تمایل و خواست فرد معتاد است و رهایی از بند اعتیاد با ترک دادن های اجباری و محبوس کردن معتادان اقدامی شکست خورده است که تاکنون نیز پاسخ مناسبی را با خود به همراه نداشته است.

مهاجر افزود:دلایل بروز اعتیاد از جمله عوامل مختلف مانند نقص در سیستم های آموزشی و تربیتی،فقدان دسترسی یکسان به فرصت های مساوی اشتغال و کسب درآمد و تقسیم ناعادلانه فرصت های اجتماعی از جمله دلایل اعتیاد است.

وی،طلاق والدین،فقر،فرار از منزل،ترک تحصیل،طلاق عاطفی زوجین،قاچاق مواد مخدر و در دسترس بودن آن،ارزان بودن مواد مخدر،فقر آموزشی در حوزه اعتیاد و ناآگاهی والدین را از جمله دلایل روی آوردن افراد به این بلای خانمان سوز عنوان کرد.

وی بیان کرد:جذب معتادان در پروسه درمان به صورت خود مصرف و اجتناب از برخوردهای دوره‌ای ضربتی و ترک دادن های اجباری ضروری است.

مهاجر در پایان تاکید  کرد: برای برخی معتاد پروسه درمان همراه با خانواده و در محیط باز جامعه باید انجام گیرد.چرا که ترک روانی مهمتر از ترک جسمانی محسوب می‌شود و همچنین ترک روانی مستلزم خواست و تمایل خود فرد معتاد است.

گفتنی است؛ نهادهای مختلف در حوزه ساماندهی وضعیت موجود اعتیاد و معتادان باید بازنگری طرح ها و برنامه های خود انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتیاد ، کارتن خواب ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار