فتح اللهی:رونق پروژه های محرک با راه اندازی صندوق توسعه محلات

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: یکی از اهداف راه اندازی صندوق توسعه محلات رونق بخشیدن به پروژه های محرک توسعه است.

فتح اللهی:رونق پروژه های محرک با راه اندازی صندوق توسعه محلات
عباداله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مجموعه امکانات شهرداری ها و دستگاه های اجرایی برای بازآفرینی شهری تزریق می شود، اظهار داشت: یکی از برنامه های عملیاتی سازمان نوسازی شهر تهران راه اندازی صندوق توسعه محلی است که در حال حاضر کلیات شکل گیری این صندوق در شورای شهر تهران و دولت به تصویب رسیده اما رقم پایه برای تشکیل آن همچنان مورد بحث است.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در کمیسیون مشترک شورای اسلامی شهر تهران، مجلس شورای اسلامی، شهرداری و دولت به تصویب رسیده است، افزود: این موضوع می‌تواند منجر به حمایت منابع صندوق توسعه محلات توسط شورای شهر در چارچوب بودجه تهران شود تا در سال آینده بتوانیم هم تسهیلات را در اختیار سازندگان نوسازی قرار دهیم و هم طرحی را که دولت به این منظور در نظر گرفته است را تسریع کنیم.

فتح اللهی با اشاره به برنامه های این سازمان در سال 95 عنوان کرد: براساس مصوبه هیئت دولت ستاد بازآفرینی شهر تهران و نیز ستاد بازآفرینی شهری ملی تشکیل و 32 دستگاه اجرایی که رئیس جمهور و نایب رئیس وزیر راه شهرسازی درآن عضویت دارند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه دولت وامی را برای نوسازی اختصاص داده است، گفت: همچنین شهرداری تهران پرداخت بخشی از یارانه این وام را برعهده گرفته است که شامل 10 درصد نرخ تعدیل وام می‌شود تامردم درمحله های هدف بتوانند از این وام استفاده کنند و روند نوسازی محلات تسریع شود.

انتهای پیام/                                                                     

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار