یک سوم مقالات رشته‌های پزشکی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی است

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بیش از یک سوم از مقالات رشته‌های پزشکی مرتبط با حوزه علوم و فناوری‌های شناختی است.

کمالی خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یک سوم مقالات رشته‌های پزشکی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و بیش از یک چهارم یا یک پنجم مقالات در حوزه‌های مرتبط با کارکردهای شناختی مغز است.

وی ادامه داد: از آنجا که علوم شناختی با همه‌ی حوزه‌های علوم انسانی در تعامل است. دانشگاه‌ها باید کارهای برجسته‌ای در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی انجام دهند.

خرازی بیان کرد: در حوزه آموزش هم در بخش دانشگاه‌ها و هم در بخش عمومی باید در خصوص حوزه علوم انسانی فعالیت کرد و خوشبختانه در هفته اول اسفند ماه سال جاری هفته‌ آگاهی از مغز برگزار می‌شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و معاونت علمی تصریح کرد: تحولات اخیر در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی به ویژه فعالیت دانشگاه‌های خارج از کشور در حوزه مدیریت و علوم در تصمیم‌گیری، علوم شناختی را به یک حوزه گسترده تبدیل کرده است.

خرازی با اشاره به فعالیت‌های اساتید در دانشگاه‌ها عنوان کرد: از اساتید دعوت می‌شود تا با مطالعه فعالیت‌های پژوهشی و آیین‌نامه‌های ستاد از حوزه علوم و فناوری‌های شناختی در رشته‌ی تخصصی خود حمایت لازم را به عمل آورند.

خرازی خاطرنشان کرد: دانشجویان علوم انسانی بهتر است با استفاده از تکنیک‌های جدید علوم و فناوری‌های شناختی بیاموزند که چگونه از داخل مغز به مسائل علوم انسانی توجه کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار