برقراری جلسات همفکری با اصحاب نشر؛ راه حل معضل قیمت کتاب

گام نخست برای رسیدن به بهبود قیمت تمام شده کتاب را می‌توان برقراری جلسات همفکری و مشاوره اصحاب نشر دانست.

کامران شرفشاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه از هر تدبیری که به کاهش قیمت تمام شده کتاب کمک می‌کند، باید استقبال کرد گفت: صفر شدن واردات‌ خمیر کاغذ در شرایط فعلی، به تنهایی منجر به کاهش قیمت تمام شده کتاب نمی‌شود و دلایل گرانی کتاب متعدد است.

وی افزود: با تاسف فراوان باید گفت در طول چند سال اخیر نسبت به گرانی قیمت تمام شده کتاب بی‌توجهی شده بود. مشکلی که روزگاری می‌توانست به سرعت حل شود، هم اکنون به یک معضل مهلک و پیچیده تبدیل شده است. گام نخست برای رسیدن به این امر را می‌توان برقراری جلسات همفکری و مشاوره اصحاب نشر همراه استفاده از نظرات ناشران کشور به ویژه آن‌هایی که نقش فعالتری در این زمینه دارند، دانست.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به راهکارهای دیگر برطرف کردن مشکل در زمینه گرانی قیمت تمام شده کتاب بیان کرد: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت از هنگام چاپ کتاب تا پس از آن می‌تواند گرانی قیمت تمام شده کتاب را برطرف کند. به هر حال حمایت‌های مادی و معنوی به همراه ایجاد فرصت‌های برابر برای تمام ناشران به این مسئله کمک کند.

شرفشاهی ادامه داد: متاسفانه یکی از اتفاق‌های بدی که در حوزه نشر روی داده، این مسئله است که باندبازی‌هایی در این قشر دیده می‌شود. به عنوان مثال بودجه‌های خرید کتاب تنها به ناشران خاصی تعلق می‌گیرد.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.