در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

خاطرات رئیس پلیس راهور ناجا از روز‌های انقلاب اسلامی

تاریخ انقلاب همواره پر است از رشادت مردان و زنانی که برای حفظ وطن و برچیدن پایه های طاغوت به میدان آمدندو تا آخرین نفس دلاورانه جان بر کف در صف اول مبارزه حق علیه باطل ایستادند.

از به هلاکت رساندن تا دسته گل انداختن به گردن افسران درجه دار
سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بهمن سال 57 یادآور خاطرات دلاور مردی، ایستادگی، شجاعت و پیروزی مردم ایران است. بنده در آن زمان نوجوان 17 ساله بودم و به عنوان یک نوجوان انقلابی توفیق حضور در راهپیمایی‌ها علیه رژیم ستم شاهی در گرگان را داشتم.

وی در ادامه افزود:به فرموده امام خمینی(ره) که اعلام کردند مردم به خیابان ها بریزند، در شب 22 بهمن سال 57 به اتفاق یکی از دوستانم در راهپیمایی شرکت کردیم. در آن زمان مردم گرگان در خیابان کاخ (که بعد از پیروزی انقلاب به خیابان ولیعصر(عج) تغییر نامه داد)، تجمع می کردند. زمانی که به شهربانی رسیدیم آن دسته از مأموران شهربانی که علیه مردم تیراندازی می کردند را به هلاکت رساندیم و آن دسته از درجه داران  و مأموران شهربانی که با مردم رفتار مناسبی داشتند دسته گلی به گردنشان انداخته می شد.

سردار مهری اذعان کرد: در این اتفاق مردم تسویه حساب خوبی با مأموران داشتند؛ از تصرف شهربانی کار به تصرف پادگان ارتش کشید و نهایتاً مقر ساواک به تصرف انقلابی‌ها در آمد و زندانیان هم در شب پیروزی انقلاب آزاد شدند.

وی ادامه داد: پنجم آذز سال 57 بدترين فاجعه و بهترين حماسه را مردم آفریدند در آن روز بسیاری از مردم به قصد راهپیمایی در حاشیه میدان امامزاده عبدالله حاضر شده بودند اما متأسفانه دقایقی قبل از راهپیمایی سفاكان به مصاف مردم مومن وبی دفاع آمدند وکشتار خونین آن روز در ورق های تقویم تا ابد ماندگار شد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با سقوط رژیم ستم شاهی شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی محقق شد و نظام جمهوری اسلامی به استقلال رسید که از عوامل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی می توان به وجود مکتب اسلام به عنوان مکتب سازنده برای هدایت بشریت، حضور مردم در صحنه و حضور روحانیت و در رأس آن امام خمینی(ره) به عنوان رهبر هدایتگر مردم اشاره کرد.

سردار مهری اذعان کرد: ما به دنبال حاکم کردن ارزشهای الهی و معرفی اسلام به جهانیان، انقلاب کردیم و بهترین دستاورد کشور ایران عدم وابستگی از منظر سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و ... بود و در این حوزه‌ کشوری مستقل شدیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه مذهب عامل عقب ماندگی نیست، گفت: در آن دوران عده‌ای بر این باور بودند که مذهب عامل عقب ماندگی کشور بویژه ایران می شود اما این تصوری اشتباه بود چرا که ایران به جهانیان نشان داد مذهب عامل پیشرفت کشور شده است.

وی افزود: در زمان رژیم پهلوی سران کشور‌های مختلف در یکی از سفارت‌خانه‌ها در ایران بدون اطلاع شاه جلساتی برگزار می‌کردند که شاه ایران حتی برای دیدار سران از آنها اجازه ملاقات می‌گرفت در حالی که شاهد بودیم در روزهای اخیر رئیس جمهور روسیه بلافاصله پس از حضور در ایران به دیدار مقام معظم رهبری رفتند که این نشان از اقتدار رهبر معظم انقلاب است.

سردار مهری در پایان گفت: جا دارد در روز 22 بهمن جشن استقلال، آزادی، عزت و اقتدار ایرانیان را گرفت و با حضور در این جشن از کشورمان حمایت کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار