همسویی و وحدت میان اقوام و طوایف ملارد در اولویت فرمانداری

معاون اجتماعی و انتظامی فرمانداری ملارد گفت: اقوام و طوایف متعددی از 16 استان کشور در این شهرستان سکونت دارند که با توجه به خرده فرهنگ های متعدد، همسویی و وحدت میان آنها از الویت های مجموعه فرمانداری محسوب می شود.

همسویی و وحدت میان اقوام و طوایف ملارد در اولویت فرمانداریمجتبی شاهقلیان معاون اجتماعی و انتظامی فرمانداری ملارد در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از ویژگی های بافت جمعیتی شهرستان ملارد مشمول تنوع قومی و فرهنگی می شود که به طور طبیعی در چنین بستر و شرایطی احتمال تعارضات میان خرده فرهنگ ها نیز افزایش می یابد.

وی افزود: کمیسیون اقوام و مذاهب این شهرستان همواره به صورت جدی مسائل مرتبط با اقوام و مذاهب را رصد می کند و در صورت لزوم تدابیر و اقدامات مقتضی برای رفع تهدیدات و تقویت فرصت ها مدنظر قرار می گیرد. 

معاون اجتماعی انتظامی فرمانداری ملارد در خصوص آمار موجود از طوایف و اقلیت های مذهبی این منطقه عنوان کرد: بنا به دلایل و ملاحظات امنیتی آمار و ارقام دقیقی در این خصوص وجود ندارد و در سرشماری نفوس و مسکن نیز آمار این حوزه حذف می شود. 

شاهقلیان گفت: فارغ از این موارد، از نظر ما وجود خرده فرهنگ ها فرصتی ویژه است که همزیستی اقوام ایرانی توأم با همدلی را به تصویر می کشد اما در صورت عدم برنامه ریزی مدون و اصولی، فرصت موجود، به تهدیدی بالقوه مبدل خواهد شد.

وی افزود: هدف ما در مجموعه فرمانداری به عنوان عالی ترین دستگاه اجرایی در شهرستان ملارد تقویت همسویی وحدت و همدلی میان گروه ها و اقوام ساکن در این شهرستان در چارچوب قوانین نظام و کشور است.

وی عنوان کرد: طبق بررسی های انجام شده اقوام و طوایفی از 16 استان کشور در شهرستان ملارد سکونت دارند که ما نیز به نوبه خود تلاش کرده ایم سیاست های نظام و دولت تدبیر و امید را به نحو شایسته ای در عرصه وحدت اقوام و طوایف محقق کنیم.

شاهقلیان یاد آور شد: خوشبختانه با وجود خرده فرهنگ های متکثر درگیری فرقه ای و مذهبی خاصی در این منطقه وجود ندارد و تلاش می شود همچون گذشته با تعامل حداکثری از ظرفیت و پتانسیل موجود برای توسعه این شهرستان در ابعاد گوناگون به نحو سازنده و اثربخشی بهره گیری کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار