با محاصره حلب اوباما در گِل ماند!

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی اعلام کرد محاصره حلب بدست نیروهای سوریه به معنی پایان سیاست دولت آمریکا در خاورمیانه خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، پیش روی های اخیر ارتش سوریه در استان حلب موجب نگرانی صهیونیست‌ها درباره آینده جنگ در این کشور عربی شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای با اشاره به پیشروهای اخیر ارتش سوریه در حلب، هشدار داد: در صورتی که نیروهای سوریه حلب را به طور کامل محاصره کنند، این پیروزی به معنای پایان سیاست دولت اوباما در خاورمیانه خواهد بود.

این روزنامه در یادداشتی نوشت اگر محاصره حلب پایان یابد نه تنها بزرگ‌ترین دستاورد حکومت بشار اسد در سوریه خواهد بود بلکه نشانه‌ای بر پایان حضور آمریکا در خاورمیانه است.

به نوشته این روزنامه، حکومت سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسیه و کمک گروه‌های شیعه، به پیروزی در حلب و آزادسازی این شهر نزدیک می‌شود.

اما در حالی که افکار عمومی آمریکا درگیر انتخابات ریاست جمهوری و جوایز اسکار است، واشینگتن با نگرانی و درماندگی به اوضاع سوریه نگاه می‌کند.  

هاآرتص اذعان می کند رقبای بشار اسد در سوریه، فرشته نیستند. اسناد جنایاتی که داعش و جبهه النصره در سوریه مرتکب می‌شوند و اغلب خود این گروه‌ها آن را ثبت کرده‌اند موجود است. حتی گروه‌های پیکارجوی «میانه‌رو» که از غرب کمک دریافت می‌کنند در بسیاری از موارد از کشتن و شکنجه دشمنان تردیدی به خود راه نمی‌دهند.  

هاآرتص می‌گوید استقرار نیروی هوایی روسیه در شمال سوریه نخست به ثبات خطوط دفاعی حکومت سوریه کمک کرد و در ماه گذشته به نیروهای دولتی سوریه کمک کرده است در حملات زمینی به موفقیت‌های اولیه دست یابد.

این روزنامه اسرائیلی می‌نویسد توانایی‌های ضدهوایی گروه‌های مخالفت توان مقابله با قدرت هوایی روسیه را ندارند. در این شرایط، نیازی نیست تعداد نیروهای زمینی که به ارتش سوریه کمک می‌کنند زیاد باشد. در حال حاضر، بین 15 تا 18 هزار نیروی داوطلب به ارتش سوریه کمک می‌کنند.

به نوشته هاآرتص، در سال گذشته، اولویت‌های غرب در سوریه دست‌خوش تغییرات قابل توجهی شده است. اکنون اولویت اصلی آمریکا و اروپا به جای پایان کشتار غیرنظامیان در سوریه، اهداف ضروری‌تری است. هدف نخست، جلوگیری از موج پناهجویان سوری است که درها‌ی اروپا را می‌کوبند.

اولویت دوم هم، جلوگیری از حملات تروریستی در اروپا به وسیله تروریست‌هایی است که در سوریه تجربه کسب کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
سگ پارس نميكنه بيسواد ، واق واق ميكنه، اين واژه هم از همين عربهاي همسايه به ما نسبت داده شده تا قوم پارس را تحقير كنند.
لطفا اين پيام رو بزاريد. به نظرات بقيه هم احترام بگذاريد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
مرگ بر ال سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
خوبه این سگ کثیف سیاه هم نژاد های خودشو عین سگ میکشن جلوی خودش صدا در نمیاد.حالا مدعی مردم سوریه شده وناراحت مردم سوریه ان.اگر یه اسراییلی عین سگ تو امریکا میکشتن به دنیا لشکر کشی مکنن کی بود کی بود همرو به گلوله میبستن. که انسانت رفته زیر سوال. بترس امریکا این توله سگی که پرورش دادی روزی نابودت میکنه.ای نوکر اسراییلی ها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
سگ ترسو از دور پارس میکند عربهای وهابی هم مثل همان سگ است بزارید انقدر پارس کنند تا ماتتشان پاره شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
هزاران شکرازپیروزی ارتش سوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
رژیم صهیونیستی باید نگران آینده خود باشد بشار اسد با اقتدار میماند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
لعنت خدا بر غرب مخصوصا انگلیس زاینده وهابیت
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
کور شود هر انکس ک نتوان دید
آخرین اخبار