روسیه: می‌توان مذاکرات ژنو را پیش از موعد مقرر برگزار کرد

معاون وزیر خارجه روسیه از امکان برگزاری مذاکرات ژنو درباره موضوع سوریه، پیش از موعد مقرر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، معاون وزیر امور خارجه روسیه از امکان ازسرگیری مذاکرات ژنو 3 پیش از 25 فوریه (6 اسفند ماه) خبر داد.

"گنادی گاتیلوف" اظهار داشت که امکان ازسرگیری مذاکرات ژنو 3 پیش از 25 فوریه وجود دارد ولی برگزاری زودهنگام این مذاکرات مستلزم موافقت ائتلاف ریاض (معارضان سوری وابسته به عربستان) است.

گاتیلوف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با طرح این سوال که چه کسی عامل توقف دور اول مذاکرات ژنو 3 بود؟ خاطرنشان کرد، بی شک ائتلاف ریاض عامل آن بود. اطلاعات موجود نشان می دهد که دولت سوریه آماده مشارکت در مذاکرات ژنو 3 است و باید دید که آیا ائتلاف ریاض نیز در این مذاکرات مشارکت خواهد کرد.

گاتیلوف افزود: امکان برگزاری مذاکرات ژنو 3  در روز 25 فوریه و حتی قبل از این روز نیز وجود دارد. تعیین روز 25 فوریه برای ازسرگیری مذاکرات نشان می دهد که علل و عواملی برای تعیین چنین روزی وجود داشته است. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد، مسکو آماده بررسی مساله آغاز آتش بس در سوریه است و این موضوع در نشست مونیخ بررسی خواهد شد.

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، چندی پیش اعلام کرده بود که دولت متبوعش "پیشنهادهای مشخصی" درباره آغاز آتش بس در سوریه مطرح کرده است.

گروه حمایت از سوریه امروز نشست خود را در شهر مونیخ در جنوب شرق آلمان برگزار می کند و کنفرانس بین المللی امنیتی مونیخ نیز از روز 12 تا 14 فوریه در همین شهر برگز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار