ایهم کامل: طرح دخالت نظامی در سوریه بیانگر سرخوردگی عربستان است

کارشناس مرکز مطالعات اروپا و آسیا گفت عربستان بدلیل سرخوردگی از عقب‌نشینی واشینگتن در برابر مسکو، طرح دخالت نظامی را در سوریه مطرح کرده است.

ایهم کامل: طرح دخالت نظامی در سوریه بیانگر سرخوردگی عربستان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون بی بی سی عربی، «ایهم کامل،» رئیس بخش خاورمیانه مرکز مطالعات اروپا و آسیا، گفت: عربستان سعودی به علت سرخوردگی از عقب نشینی آمریکا در برابر روسیه در مسائل منطقه تصمیم گرفته است در سوریه دخالت زمینی کند.
وی افزود: انتظار می رود طرف روسی با برقراری آتش بس در برخی مناطق سوریه موافقت کند. ایهم کامل افزود: روسیه و طرف های دیگر مسئله فهرست گروه های تروریستی را بررسی خواهند کرد؛ اما در نهایت باید هیات مخالفان سوری با پیشنهادهای روسیه  و سوریه موافقت کند و به نظر می رسد تا کنون نرمشی از سوی هیات مخالفان در این زمینه صورت نگرفته است.

کامل در ادامه گفت: «بعید به نظر می رسد ترکیه و عربستان سعودی درباره دخالت نظامی در سوریه یک‌جانبه تصمیم گیری کنند، زیرا این اقدام موجب خواهد شد آنکارا و ریاض رو در روی مسکو و تهران قرار بگیرند.»

ایهم کامل تصریح کرد: به نظر می رسد دولت عربستان سعودی برای ماجراجویی جدید آمادگی ندارد زیرا مداخله این کشور در یمن تا کنون پایان نیافته است. از این رو به نظر من تصمیم عربستان سعودی به مداخله زمینی در سوریه در واکنش به سرخوردگی سعودی ها از عقب نشینی آمریکا در برابر روسیه در مسائل منطقه اتخاذ شده است.

این در حالی است که «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا، برای حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ و شرکت در نشست 17 کشور عضو گروه حل بحران سوریه وارد این شهر (مونیخ) شد.

گزارشگر این شبکه گفت: جان کری در مونیخ گفته است، برای رساندن کمک های بشردوستانه به مردم آسیب دیده در مناطق درگیری سوریه، باید آتش بس در این مناطق برقرار شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار