کشاورزی در هفته گذشته؛

جولان سریالی میوه های قاچاق در بازار/خوش آمد گویی خانوارهای ایرانی به چای ایرانی

فروش 95 درصدی تولید چای در سال جاری نشان دهنده تغییر ذائقه ایرانی ها به چای کشور است تا عرضه سریالی میوه های قاچاق که نفس کشاورزان را بریده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جولان سریالی میوه های قاچاق تا خوش آمدگویی خانوارهای ایرانی به چای ایرانی از مهم ترین رویدادهای کشاورزی درهفته گذشته است: 

واردات غیرقانونی و بی حد و حصر میوه های خارجی به بازار موجب شده تا کشاورزان تاوان نظارت کم دستگاه های مربوطه را بپردازند.

از بین گرانترین غذاهای دنیا نام دو محصول ایرانی همچون زعفران و خاویار به چشم می خورد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب‌زمینی‌کاران گفت: بهبود روند صادرات و پرداخت به موقع مشوق‌های صادراتی می‌تواند تا حدودی مرهم درد سیب‌زمینی‌کاران باشد.

افزایش 90 درصدی راندمان در سایه سیستم آبیاری نوین
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: آبیاری نواری میکرو در مزارع با هدف افزایش بهره وری و راندمان آب به بالای 90 درصد اجرا شده است.

رئیس اتحادیه میوه وسبزی گفت: قیمت پیاز به سبب سرما برف و یخبندان و نگه داری سنتی آن از سوی کشاورزان و تاثیر فنی هوا در کاهش رشد پیاز نو موجب افزایش قیمت ها شده است.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تولید محصولات تراریخته تنها با مجوز کمیته تراریخته وزارت جهاد کشاورزی باید صورت گیرد.

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: دستاوردهای واردات محصولات به صورت قاچاق و غیر رسمی منجر به ورود مگس زیتون، جاروک به باغات مرکبات شده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت مرغ نسبت به دو روز گذشته روند افزایش 100 تومانی در بازار را تجربه کرده است.

رئیس سازمان چای گفت: فروش 95درصدی تولید چای در سالجاری نشان می دهد که ذائقه ایرانیها به چای کشور تغییر پیدا کرده است.

عضو شورای ملی زعفران گفت: از چند روز گذشته صادرات زعفران به آمریکا بعد از وقف 10 ساله آغاز شده و تاکنون 30 کیلوگرم به آمریکا صادر شده است.

خوداتکایی 70 درصدی تولید دانه های روغنی نیازمند برنامه 10 ساله
دبیر انجمن روغن نباتی کشور گفت: با یک برنامه مدون 10 ساله به خود کفایی 70 درصدی تولید دانه های روغنی خواهیم رسید.

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: در یک هفته گذشته با توجه به اتمام عرضه نارنگی شمال بیش از پیش شاهد عرضه نارنگی های قاچاق پاکستانی در بازار هستیم.

انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار