«پینوکیو» به سالن استاد انتظامی می‌آید

در نمایش پینوکیو، متوجه بی‌گناهی او با یک پایان متفاوت می‌شویم.

شیما عرب، کارگردان نمایش «پینوکیو» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت: داستان این اثر بر اساس قصه «پینوکیو» همیشگی است، اما با این تفاوت که دراز شدن بینی آن بر عکس روند خودش عمل می‌کند و با یک پایان متفاوت تمام می‌شود.
 
وی در باره فضاسازی نمایش خود عنوان کرد: همان فضاهایی که در فیلم یا کارتن «پینوکیو» تا به حال مخاطبان دیده‌اند سعی کردیم تا آنها را در صحنه نمایش بگنجانیم و تماشاگران بتوانند خود را با آن نزدیک‌تر احساس کنند.
 
عرب با بیان اینکه بازی با دروغ در روند نمایش مدنظر بوده است، اظهار داشت: بخاطر اینکه نشان دهم اول از همه قبل از قضاوت ببینید طرف مقابل در چه شرایطی است و دروغ میگوید تغییراتی در نمایش ایجاد کرده‌ام. از طرفی می‌توان گفت که این بار پینوکیو هیچ نقشی برای اتفاقاتی که برایش می‌افتد، ندارد.
 
وی در راستای سبک اثر خود مطرح کرد: سبک نمایش و تصویرسازی‌های آن فانتزی است، اما از طرفی کودکانه نیست، روند نمایش با آهنگ‌های مربوط به فضاهای خود پیش می‌رود که توانسته کمک بسزایی در اثر داشته باشد.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه تماشاگران لبخند بر لبانشان در طول نمایش می‌نشیند اما در جاهایی زهر خنده‌هایی می‌زنند و از تنها بودن پینوکیو دلگیر می‌شوند. همچنین در آخر اثر هم شوکی به آنها وارد می‌شود.
 
کارگردان نمایش «پینوکیو» در خصوص اجرای قبلی نمایش گفت: این اثر قبلاً در تئاتر دانشگاهی اجرا شد و در بخش‌های مختلف کاندیدا شد و برای اجرای امسال بازیگران آن دست‌خوش تغییراتی شد.
 
گفتنی است، نمایش «پینوکیو» به کارگردانی شیما عرب در بهمن ماه سال جاری در سالن استاد انتظامی روی صحنه می‌رود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار