السفیر: سعودی ها جرئت اعزام یک سرباز را هم به سوریه ندارند/ دیدار محمد بن سلمان با وزرای دفاع آمریکا، انگلیس و آلمان

نشریه السفیر در گزارشی از برخی اقدامات مخفیانه رژیم سعودی پرده برداری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه السفیر در گزارشی درباره تهدید عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه به نقل ازیک منبع لبنانی بسیار آگاه نوشت  هدف این بلوف و ادعای نمایشی سعودی ها تنها تلاشی بود تا بتوانند طرح برقراری آتش بس سریع در سوریه را تحمیل کنند و از این طریق جلوی پیشروی ارتش سوریه به سوی حلب و مرزهای ترکیه با حمایت روسیه و ایران را بگیرند.

این گزارش تاکید می کند: هدف اصلی نشست ویژه سوریه در مونیخ آلمان هم برقراری آتش بس فوری در سوریه بود.

السفیر به نقل از این منبع لبنانی تاکید کرد سعودی ها جرئت ندارند حتی یک سرباز روانه سوریه کنند مگر این که موافقت آمریکائی ها را بگیرند و در کنار آنها در هر میدان نبرد زمینی وارد شوند.

این منبع که السفیر به نام و هویت او اشاره نمی کند، افزود: همه می دانند آمریکائی ها قصد ندارند روس ها را تحریک کنند بلکه برعکس تلاش دارند تا هرگونه عملیاتی بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت گیرد.

وی خطرنشان کرد: تحقق هدف سعودی ها دست نیافتنی به نظر می رسد مگر این که تصمیم آنها به نفع نظام سوریه باشد، به این معنا که اعزام نیروهای سعودی فقط برای جنگ علیه داعش در خاک سوریه باشد و این هم باید از مرزهای اردن و با هماهنگی امنیتی سوری - اردنی صورت گیرد که به طوری بی سابقه از پنج سال قبل تاکنون برقرار است. 

وزیر دفاع آمریکا: با روسیه هماهنگی می کنیم

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به خبرنگار السفیر در بروکسل گفت: در سوریه ، آمریکا نه تنها قصد برخورد با روسیه را ندارد بلکه با آن هماهنگی هم می کند.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: تا زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باشد، احمد العسیری، سخنگوی ائتلاف سعودی تحت هیچ شرایطی نمی تواند ورود نیروهای زمینی سعودی به سوریه را اعلام کند.

السفیر تصریح کرد: واشینگتن سقف روشنی را برای هر تحرکی در سوریه مشخص کرده و در چارچوب آن هراقدامی جایز است و از جمله آنها آموزش گروه های مخالفان در داخل سوریه بود و حتی این هم به آینده موکول شده و برنامه زمانی برای آن تعیین نشده است.
این روزنامه لبنانی به گمانه زنی ها در خصوص نشست ضد داعش وزیران دفاع ناتو در بروکسل اشاره کرد و نوشت که محمد بن سلمان، جانشین ولی عهد و وزیر دفاع سعودی با وزرای دفاع آمریکا، انگلیس و آلمان دیدار کرد.

السفیر افزود: خبرهای درز کرده از داخل مقر ناتو حاکی است که بن سلمان طرح نپخته ورود نیروهای زمینی سعودی به سوریه را مطرح کرده است.

این روزنامه لبنانی به نقل از یک منبع بلند مرتبه خاطرنشان کرد: انتظار اتفاق جدیدی نمی رود و طرح سعودی در همان چارچوب به اصطلاح ائتلاف اسلامی باقی می ماند و منجر به اقدام مهمی در سوریه نمی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
گاهی اوقات یه بچه که کسی بهش توجه نمیکنه برای اینکه بگه من بزرگ شدم دیگران تحسینش کنند دست به کارای احمقانه میزنه که به غلط کردن و سرزنش بزرگان منجر میشه.عربستان هم نمونه بارز همین مثاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
ملخ سلمان و عادل الدوجنسه شما جفتتون کلن شتر سوارید اخه احمقها ببینید تو دنیا چه خبره بعد برید سوریه اخه شما چقد میخندونی دنیارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
آل سعود مثل خر در باتلاق یمت فرو رفته اند، مطمئناّ جرات اعزام نیرو پیاده به سوریه ندارند و اگر چنین حماقتی مرتکب شوند آل سعود سقوط خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
اتفاقا در اين كار مصمم است دليل دارد چون سياستهاى قبلى اش با شكست مواجه شده ترويستهاى كه بصورت دزدكى از طريق تركيه مى فرستاد با شكست مواجه شدحالا مى خوهد همانها را بصورت قانونى و زير پرچم امريكا و نىروى هواى امريكا وارد جنگ كند خدا كند بيايد تا با تابوت هاى كشته به كشورش بر گردند تروريستهاى كثيف انشالله فرج نزديك است واين تكفيرهاى ادم كش به سزاى عمالشان مىرسند شما بوى پيروزى را از عصبانيت تركها استشمام كنيد نصرو من الله و فتح القريب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
ملخ سلمان فقط یک نوکر است مردک بگو خوبه پنج سال دیگه هم لخ لخ کنی تف به روح ملخ فیصل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
عربستان که توی یمن مونده. اون وقت میخواد بیاد سوریه چه غلطی کنه با اون ارتش فانتزیش ؟
آخرین اخبار