مشهد؛

مافیای سینما در تهران مانع از اکران کامل جشنواره در مشهد شد

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از رئیس سازمان سینمایی کشور خواست نسبت به بدقولی اکران کامل جشنواره در مشهد پاسخگو باشد و بگوید کیست که از سخنان معاون وزیر تمکین نمی کند؟

مافیای سینما در تهران مانع از اکران کامل جشنواره در مشهد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، رئیس حوزه هنری استان در حاشیه سومین روز از جشنواره فیلم فجر در سینما هویزه مشهد، از ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور خواست نسبت به بدقولی اکران کامل جشنواره در مشهد پاسخگو باشد.

سید جواد رفائی با بیان اینکه از معاون وزیر انتظار نمی رفت با وجود قول به اکران همه فیلم ها در جشنواره مشهد زیر قول خود بزند، گفت: عده ای هستند در حوزه سینما که عملا جشنواره دست آنهاست و استانها را درجه 3 تلقی می کنند و این مشکلات ریشه در ارشاد خراسان ندارد؛ وقتی معاون وزیر در مقابل مردم قول می دهد، باید به قول خود عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان سینمایی باید تلاش کند از سال آینده جشنواره فجر در مشهد همزمان با تهران برگزار شود، یا اصلا برگزار نشود، تصریح کرد: اگر جشنواره ها همزمان و حتی با برنامه و در ساعت یکسان در استانهایی که میزبان جشنواره هستند، برگزار شود، جایگاه نظم و انضباط را در کشور نشان می دهد و از سویی دیگر مردم استان ها هنوز نقاط قوت و ضعف فیلم ها را نفهمیده اند و این باعث فروش بیشتر سینما می شود؛ نه اینکه در وضعیت حاضر گاهی می‌بینید که فقط 20 درصد بلیط فروخته می شود و این هم به ضرر صاحبان فیلم  و هم به ضرر سینما است.

رئیس حوزه هنری استان به فاصله یک هفته ای میان برگزاری جشنواره در تهران و مشهد اشاره کرد و افزود: با این تاخیر یک هفته ای فیلمهای مطرح شناخته شدند اما شورای عالی تهیه کنندگان صرفا 3 فیلم مطرح را به مشهد ارسال کرده و فیلمهای دیگر حتی یک نامزدی هم ندارند و مطمئنا در جشنواره مشهد فروش خوبی نخواهند داشت.

رفائی گفت: متاسفانه اعتماد متقابل وجود ندارد ، کسی که مدیریت جشنواره را در کل کشور به عهده دارد،  باید مجموعه استان‌ها را زیر مجموعه خود بداند ولی متاسفانه مسئولان در تهران نسبت به استانها بی اعتماد هستند و این یکی از مشکلات بزرگ سازمان سینمایی کشور است و بیش از 90 درصد مشکلات جشنواره مشهد به تهران بر می گردد. 

وی تاکید کرد: مردم حق دارند؛ متاسفانه مردم و مسئولان استانی در بحث جشنواره ها مظلوم واقع می‌شوند.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی درباره اکرانهای اختصاصی اهالی رسانه و هنرمندان در جشنواره مشهد همچون اکرانهای اختصاصی در تهران گفت: در جشنواره فجر مشهد بودجه سازمانی در اداره ارشاد تعریف نشده است و مشکل اساسی همین است؛ فلذا باید یک ردیف بودجه ای مشخص برای جشنواره فجر معین کنند که قابل دریافت از سازمان برنامه و بودجه باشد و هر سال هم افزایش یابد.

رفائی گفت: حوزه هنری و سینما شهر نقشی در اینکه کدام فیلم به نمایش درآید ندارند؛ بلکه فقط مکان سینما را در اختیار جشنواره قرار داده اند که جشنواره برگزار شود.

وی درباره تاخیر در فروش بلیط در روز اول جشنواره و با اشاره به اینکه کد 4 قسمت از فیلم بادیگارد در نخستین روز اکران باز نمی شد، تصریح کرد: مسئولین سینما حق دارند بلیط نفروشند زیرا وقتی کد فیلم ها را ساعت ۱ بعد از ظهر تحویل می گیرند و می ترسند از اینکه مشکلی در اکران به وجود آید و هشتصد نفر در سینما سرگردان شوند،‌ چه باید بکنند؟

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی درباره ضرورت برگزاری جشنواره فجر در مشهد گفت: مشهد پس از تهران دومین شهر از نظر وسعت و جمعیت است و از طرفی پایتخت معنوی ایران نیز هست و اگر برایند یکساله سینمای ایران در مشهد نشان داده نشود، کجا باید نشان داده شود؟ علاوه بر آن علاقمندی مردم مشهد به سینما و فروش سینماها که نشاندهنده این مطلب است، ضرورت برگزاری جشنواره در مشهد را اثبات می‌کند.‌    

رفائی در پایان سخنان خود به فیلم بادیگارد اشاره کرد و افزود: بادیگارد فیلم خیلی خوبی بود زیرا قسمتی از زندگی محافظین و اعتقادی که به شغلشان دارند را نشان می داد.

وی با بیان اینکه معمولا مسئولان محافظین را مزاحمین می دانند، گفت: بادیگارد ثابت کرد در عین حالی که نگاه غیرمنصفانه ای به محافظین هست، اما آنها انسانهای معتقدی هستند که بر اساس اعتقاداتشان زندگی می کنند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.