« قصه‌هایی در قاب» نگارخانه شماره 6

آثاری در قالب میکس مدیا که در آن انسان را به رهایی از بند روزمرگی‌ها فرا می‌خواند در گالری شماره 6 به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نگارخانه شماره 6 تهران، از جمعه 23 بهمن آثار فینا عبدی را با عنوان قصه‌هایی در قاب به نمایش گذاشته است. در این مجموعه آثاری در قالب میکس مدیا وجود دارد، کارهایی که یکی از مسئولان این نگارخانه در خصوص آن گفته است: عبدی در آثار اخیرش در هیبت یک تصویر ساز است، اما نه در بند متن و نه در بند کاغذ.
 
وی دست به تالیف کتاب‌هایی زده است که هر کدام بیشتر از یک برگ را شامل نمی‌شود؛ کتاب‌هایی در قاب‌هایی چوبی که همیشه گشوده‌اند.
 
اکثر نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی اش گواه این بوده که او همیشه تلاش کرد. به تصویری مجرد برسد.
 
مجرد از تمام آن چه که پیرامون ما را پر کرده‌اند، کاراکترهایی که زاده تخیل او هستند، در این نمایشگاه 20 اثر در قالب میکس مدیا که ترکیب هنرهای‌ مختلف با یکدیگر است، وجود دارد.
 
سمانه سیار هنرمند دیگری است که در خصوص آثار این هنرمند این طور می‌گوید: جهان فینا عبدی جهانی است مهار ذهن او. آنچه در قاب‌های چوبی او می بینم بازی رنگ و حجم و واژه‌ها است.
 
وی ادامه داد: شخصیت‌های او گویی تصویر سازی‌هایی است که از حصار کاغذ رها شده و در مسیر کشف و شهودی کودکانه و پینوکیو و از عاقبت به تکاملی از جنس حجم و بعد و بافت رسیده‌اند.
 
هر کدام در جای خود ایستاده و ما را منع و ناگزیر از رویا و تخیل کرده‌اند.
 
سیار اضافه کرد: خود نیز حتی گاهی در بند قابهای چوبی خویش نمانده، آنچه هنرمند می‌خواهد بگوید، شاید دعوتی است برای ما، که کودک بمان، که در بند ناگزیر روزمرگی‌هایت نباش...
 
گفتنی است، این نمایشگاه تا 30 بهمن در نگارخانه شماره 6 برقرار است.
 
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار