گلایه‌های یک کارگردان انیمیشن از مدیران جشنواره/ اختصاص یک سیمرغ کار خیلی سختی نبود

برخورد مدیران سینمایی با بخش انیمیشن در جشنواره امسال تنها کوچک کردن این صنعت است.

محمد امین همدانی کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس»در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص وضعیت حذف انیمیشن در جشنواره امسال گفت: در این راستا ما نیز نامه‌ای به جهت روشن کردن افکار عمومی نوشتیم این بهترین بهانه بود برای کسانی که امسال را سال انیمیشن نامگذاری کرده بودند،افرادی ادعای حمایت از صنعت دانش بنیان و نوین در عرصه فرهنگ را داشتند و بهترین موقعیت بود برای این که این افراد بتوانند نام خود را در تاریخ انیمیشن ثبت کنند و بگویند که در دوره ما چنین اتفاقی افتاد و هشت انیمیشن ساخته شد.

این کارگردان کشورمان بیان کرد: بعد از فروش خوب شاهزاده روم، انیمیشن را بنیانگذاری کردیم، سیمرغ انیمیشن دادیم و امثال این کارها، اما در حال حاضر با این اتفاقی که در جشنواره فجر افتاده است من آرزو می‌کنم که ای کاش هیچ کدام از ما در جشنواره فجر نبودیم.برخورد این چنینی با صنعت انیمیشن چیزی جز کوچک کردن این صنعت نیست ای کاش ما خودمان از فجر بیرون می‌رفتیم مگر در عمر کاری یک انیمیشن ساز چند بار این فرصت پیش می‌آید که در جشنواره شرکت کند که به این راحتی می‌گویند سال آینده به این مسئله فکر می‌کنیم.

وی افزود:اختصاص دادن یک سیمرغ، تکریم صنعت انیمیشن، بلیط دادن و اعلام برنامه کار سختی نبود حداقل کاری که می‌شد انجام بدهند این بود که این فیلم ها در حاشیه جشنواره نمایش داده شوند، بنده اولین انگشت اتهام را به سمت خودمان می‌گیرم ماندن ما در این وضعیت حقیقتا تحقیرآمیز است.

همدانی اضافه کرد: امسال با داشتن هشت انیمیشن بهترین موقعیت بود که انیمیشن به صورت جدی مطرح، به صنعت تبدیل شده، وارد چرخه اقتصادی شود و سرمایه گذار خصوصی را جذب کند اما وقتی امسال با انیمیشن چنین برخوردی می‌شود قطعا سال آینده کسانی که قصد داشتند انیمیشن جدیدی بسازند انگیزه خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: به نظر بنده با این اتفاقات، وضعیت از هر جهت به ضرر انیمیشن تمام شد و جالب اینجاست که برای سازمان سینمایی و دبیر جشنواره هیچ  اهمیتی ندارد، اعتراض افرادی که صدایشان به جایی نمی‌رسد نیز برای آنها اهمیتی ندارد. در این موقعیت بهترین روش اتحاد تهیه کنندگان انیمیشن است، تهیه کنندگان با تحریم جشنواره از آن بیرون آمدند که این بزرگترین خدمتی است که از دست ما برمی‌آید.

همدانی خاطر نشان کرد: وعده اکران‌های نامشخص را داده اند که هنوز محقق نشده، در واقع وعده سه اکران آثار برگزیده در برج میلاد را داده اند که در حال حاضر گفتند که این کار را انجام نمی‌دهیم و کلام خود را تغییر داده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.