بن لادن چگونه به فکر اجرای حملات 11 سپتامبر افتاد؟

سرکرده گروه تروریستی القاعده پس از سقوط هواپیمای مصری در سال 1999، به فکر اجرای عملیات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 در آمریکا افتاد.

بن لادن چگونه به فکر اجرای حملات 11 سپتامبر افتاد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بن لادن پس از سقوط بوئنیگ مصری در سال 1999 به فکر عملیات تروریستی در امریکا افتاد.

اسامه بن لادن، سرکرده گروه تروریستی القاعده پس از سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی EgyptAir در اکتبر سال 1999، که باعث مرگ 203 مسافر و 14 خدمه آن شد، به فکر سازماندهی عملیات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 در آمریکا افتاد.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در اینباره گزارش داد: ناصر الوحیشی، که تا زمان مرگ خود در یمن در سال 2015، سرکردگی گروه "القاعده در شبه جزیره عرب را بر عهده داشته، این ادعا را مطرح کرده است.

این شبکه تلویزیونی ترجمه یاداشت های روزانه الوحیشی را منتشر کرده که طبق آنها، بن لادن با دقت مراقب گزارش ها درباره سقوط هواپیمای مصری در اقیانوس اطلس  نزدیک سواحل شرقی امریکا بود. سرکرده القاعده می پرسید چرا کمک خلبان این هواپیما، که مقصر سقوط ان بود، این هواپیما را به اقیانوس انداخته و آنرا به ساختمان ها در یکی از شهرهای آمریکا نزد.

روز 31 اکتبر سال 1999 هواپیمای مصری بوئینگ 767 که در حال پرواز در مسیر لوس آنجلس ـ قاهره بود، در 97 کیلوم کتری جنوب جزیره نانتاکت (ایالت ماساچوست" به اقیانوس اطلس سقوط کرد. طبق تحقیقات انجام شده بدست آمریکایی ها، اقدامات عمدی کمک خلبات این هواپیما که موتور آنرا خاموش کرد باعث سقوط آن شد. 

روز 11 سپتامبر سال 2001 تروریست‌های انتحاری عضو القاعده در آمریکا هواپیما های مسافربری را به تصرف خود در آورده و آنها را به دو برج دوقلوی مرکز تجارت بین المللی در نیویورک و ساختمان وزارت دفاع امریکا در ایالت ویرجینیا زدند. در نتیجه این بزرگترین عملیات تروریستی در طول تاریخ بشریت 2996 نفر کشته و بیش از شش هزار نفر زخمی شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
ماجرای 11سبتامر حیله ای بود که آمریکا به نام مبارزه با تروریسم ، جنگی روشروع کنه و این حادثه تنها برای عوام فریبی بود و جالب اینجاست که هنوز عده ای این اتفاق را تنها یک حمله تروریستی ساده می بینند در حالی که اهداف بسیار زیادی در پشت این ماجرای از پیش تعیین شده وجود داره
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
کار سعودیهابوده.مرگ برآل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
11 سپتامبر کار صهیونیستا و خود آمریکا بود نه بن لادن و ننش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
از شما بعیده اطلاعات غلط بدین مردم
حمله به برجهای دوقلو نقشه خود آمریکایی ها بود
بن لادن یه عروسک بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
آخرش بن لادن برج ها رو زده یا خودشون این برنامه رو پیاده کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
شما دیگه چرا؟!!!

بن لادن سگ امریکا بود.کارشون باهاش تموم شد سرشو کردن زیراب.

واقعه 11سپتامبر نه کار بن لادنه نه هیچکس دیگر.
بلکه کار خود امریکا و سیاستهای فاسد خودشه که به هم وطنان خودشم رحم نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
من نمی دانم این امریکا خودش را نهفم فرض کرد یا مردم کدام حمله کبا عجاه انجام می دهد که دقیقا جای مهندسی خراب کردن ساختمان بلندمرتبه منفجرکرد که ساختمان عمود خراب شود که ساختمان اطراف خسارت نبیند پس نتیجه می کیریم که خود امریکا با مهندسی این ساختمان را خراب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
من نفهمیدم این عملیات کار امریکایی ها و صهیونیست ها بوده یا کار بن لادن ها مگر نگفتن ۴۰۰۰یهودی آن روز نرفتند سر کار یعنی خبر داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
خدا ریشه همه تروریستها را در هر جایی از جهان بکند
آخرین اخبار