اطمینان وزیر دفاع آمریکا از مشارکت عربستان و امارات در سوریه

وزیر دفاع آمریکا ابراز اطمینان کرد عربستان سعودی و امارات نیروهای عملیات ویژه خود را برای مبارزه با داعش به کار گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت پیش بینی می کند عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیروهای عملیات ویژه خود را برای کمک به مخالفان سوریه که در حال جنگ با گروه تروریستی داعش هستند (!) به کار گیرند.

کارتر پس از مذاکرات (وزیران دفاع کشورهای عضو ائتلات تحت فرماندهی آمریکا) در بروکسل افزود: «ما قصد داریم به ویژه به اعراب سنی در سوریه که خواستار بازپس گرفتن سرزمین خودشان از داعش هستند، فرصت و قدرت بدهیم.»

کارتر که روز جمعه با مقاماتی از امارات عربی متحده دیدار کرد گفت امارات همچنین قول داد مشارکت خود را در عملیات تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش ازسر بگیرد. 

وی روز پنجشنبه نیز تضمینی مشابه را نیز از عربستان سعودی دریافت کرد.

کارتر پیشتر نیز با استقبال از پیشنهاد عربستان سعودی درخصوص مشارکت در هرگونه عملیات زمینی در سوریه که ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا قصد انجام دادن آن را داشته باشد گفته بود افزایش مشارکت دیگر کشورها کار را برای آمریکا جهت سرعت بخشیدن به جنگ علیه عناصر گروه تروریستی داعش آسانتر خواهد کرد.

ژنرال "احمد عسیری،" سخنگوی ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی علیه یمن پنجشنبه گذشته اعلام کرد عربستان سعودی آماده است تا در صورت تصمیم ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به آغاز هرگونه عملیات زمینی در سوریه، در چنین عملیاتی مشارکت کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار