امتناع نوجوان بمب‌گذار از انجام عملیات تروریستی+ تصویر

باوجودآنکه این نوجوان مواد منفجره را از خود جدا و به‌سرعت از دست نگهبانانش فرار کرد، همراهانش مأموریتشان را تمام کردند و با منفجر کردن جلیقه در میان جمعیت 58 نفر را به قتل رساندند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان افراطی‌های گروهک بوکوحرام روز چهارشنبه جلیقه‌ای حامل مواد منفجره را به نوجوانی پوشانده و برای قتل و عام حداکثر تعداد ممکن از ساکنین یک سکونتگاه موقتی پناهندگان به شمال شرقی نیجریه فرستادند. باوجودآنکه این نوجوان مواد منفجره را از خود جدا و به‌سرعت از دست نگهبانانش فرار کرد، همراهانش مأموریتشان را تمام کردند و با منفجر کردن جلیقه در میان جمعیت 58 نفر را به قتل رساندند.

ساعاتی بعد نیروهای دفاعی محلی این نوجوان را غرق در اشک پیدا کردند. این مسئله یکی از نخستین شواهدی است که ثابت می‌کند حداقل برخی از کودکان بمب‌گذاری که از سوی بوکوحرام به کار گرفته می‌شوند، از مرگ قریب‌الوقوع خود و کشتار دیگران اطلاع دارند. این دختر نیز بسیار وحشت کرده بود و می‌دانست قرار است افرادی کشته شوند و درعین‌حال می‌ترسید از دستورات مردانی که او را به سکونتگاه موقت آورده بودند سرپیچی کند. 

 به نقل از الگونی لاوان ، سخنگوی دولت محلی انگالا، این دختربچه یکی از صدها کودکی است که طی ماه‌های اخیر به اسارت افراطی جویان بوکوحرام درآمده بود. او روز پنجشنبه به مأمورین امنیتی‌مان گفت می‌ترسیده است پدر خودش که در کمپ زندگی می‌کرد در میان قربانیان باشد. در ضمن او سعی کرده بود دو نفر دیگر از همراهانش را هم از انجام عملیات منصرف کند که موفق نشد. 

لازم به ذکر است از زمان پیدایش گروهک بوکوحرام حدود 50000 نفر به این سکونتگاه موقتی پناه آورده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار