صدای سالار عقیلی در تالار وحدت طنین‌انداز شد/ اجرای قطعاتی از فریدون مشیری

در سومین شب از جشنواره موسیقی فجر، سالار عقیلی و کیوان ساکت به یاد فریدون مشیری، اشعار ماندگار وی را اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سالار عقیلی و کیوان ساکت به یاد فریدون مشیری، اشعار ماندگار وی را اجرا کردند.

در ابتدای این مراسم که با تاخیری یک ساعته شروع به کار کرد، پس از ورود گروه بر روی صحنه بلافاصله کیوان ساکت برای اجرای قطعه «موج بی‌کلام» به روی صحنه آمد.

پس از آن سالار عقیلی را برای اجرای قطعه «ابر می‌بارد» با شعر امیرخسرو دهلوی به روی صحنه آورد. همچنین قطعه «دریا» با شعر دکتر موحد را اجرا کردند و بعد با تشویق‌های فراوان مخاطبان گروه به خارج از صحنه رفت و تماشاچیان از این زمان استراحت زود هنگام تعجب کردند. هیچ یک از حضار از سالن خارج نشدند تا دوباره گروه و کیوان ساکت برای اجرای قطعه بی‌کلام «راز مهتاب» با همراهی تار و سه تار به روی صحنه بازگردند.

بعد از اجرای قطعه بی‌کلام، سالار عقیلی به روی صحنه آمد تا قطعه «نوروز 75» با شعر فریدون مشیری را اجرا کند اما در این میان کیوان ساکت چندباری از صحنه خارج شد و در نهایت دو نوازنده طبل و نقاره به روی صحنه آمدند تا قطعه شاد و بهاری را اجرا کنند.

سپس ژاله صادقیان به روی صحنه آمد تا با دکلمه قطعه «کوچه»، عقیلی و ساکت را همراهی کند اما پیش از آغاز این قطعه، کیوان ساکت خاطراتی از ساخته شدن این قطعه و همچنین داشتن دست‌خطی از فریدون مشیری مبنی بر رضایت کامل وی در رابطه با آهنگسازی ساکت بر روی قطعاتش بیان کرد و در نهایت با بغض فروخورده‌ای، رهبری اجرای قطعه را شروع کرد. این قطعه به سبب ابیات بلندی که داشت آهنگسازی آن حدود یک سال به طول انجامیده بود. سالار عقیلی و صادقیان هم به زیبایی، اجرای این قطعه را همراهی کردند.

قطعه بعدی که اجرا شد، «نگاه» نام داشت که از جمله آثار فریدون مشیری بود و قطعه «وطن» و «ای ایران» را برای حسن ختام اجرا انتخاب کرده‌اند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار