جهانگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

40 میلیارد تومان بدهی سازمان زندان‌ها به بیمه ها

رئیس سازمان زندان‌های کل کشور گفت: باتوجه به اینکه تمام هزینه درمان زندانیان برعهده سازمان زندان ها است،این سازمان با بدهی 40 میلیاردتومانی به بیمه‌ها مواجه شده است.

علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان های کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزان بدهی سازمان زندان‌ها به بیمارستان ها بابت درمان زندانیان بیمار، اظهار داشت: آمار بیماری در زندان بسیار بالا و میزان بیماری در زندان ها پنج برابر محیط خارج از زندان است و به دلیل اینکه محیط زندان یک محیط بسته بوده و جمعیت زندانی های کشور نسبت به فضای موجود بیشتر از استانداردهای جهانی است اگر به حوزه دارو و درمان رسیدگی نشود، ممکن است مشکلات بهداشتی زیادی در زندان‌ها ایجاد شود.

وی افزود: در تلاش هستیم تا مشکلات زندانیان را برطرف کنیم و با وجود اینکه بیشتر بیماری زندانیان خارج از زندان ایجاد شده اما زمانی که یک زندانی با بیماری وارد زندان می‌شود، ما موظف به درمان آن‌ها هستیم.

رئیس سازمان زندان‌های کل کشور با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های زندانیان تخصصی و فوق تخصصی است، گفت: درمان این بیماران نیازمند خروج از زندان و مراجعه به مراکز درمانی تخصصی دارد در حالی که سازمان زندان‌ها دارای 260 مرکز درمانی است که خدمات ارائه می‌دهند اما کافی نیستند و نیازمند انتقال بیماران به خارج زندان هستیم.

جهانگیر افزود:در برخی موارد مدت بستری زندانیان بیمار در بیمارستان ها طولانی می‌شود و تمام هزینه های درمان برعهده سازمان زندان ها قرار می‌گیرد به عنوان مثال یک زندانی ممکن است 2سال از مدت محکومیت خود را در بیمارستان سپری کند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر سازمان زندان‌ها 40 میلیاردتومان به بیمه ها بدهکار است و در برخی موارد بیمارستان ها به دلیل همین بدهکاری از پذیرش بیماران زندانی ممانعت می‌کنند که با پیگیری وزیر بهداشت بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

رئیس سازمان زندان‌های کل کشور در ادامه گفت: از دولت و وزارت بهداشت درخواست داریم که در طرح بیمه سلامت که در حال حاضر اجرا می‌شود، زندانیان را نیز تحت پوشش قرار دهند، زیرا بسیاری از زندانیان به خصوص معتادان تحت پوشش هیچ گونه بیمه ای نیستند و تمام هزینه های درمان آن‌ها آزاد محاسبه می‌شود.

جهانگیر بیان کرد: درخواست داریم که زندانیان نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند که البته قول‌هایی دراین رابطه داده شده اما عملیاتی نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار