اصفهان؛

راه اندازی دومین آزمایشگاه مرکزی کشور در دانشگاه کاشان

رییس دانشگاه کاشان از راه‌اندازی راه دومین آزمایشگاه مرکزی کشور در این دانشگاه خبر داد.

عباس زراعت در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: چند طرح آموزشی، پژوهشی و خدماتی به مناسبت دهه فجر در دانشگاه کاشان افتتاح و عملیات اجرایی آن شروع می‌شود که راه‌اندازی دومین آزمایشگاه مرکزی کشور یکی از این پروژه‌ها است.

عباس زراعت، افزود: افتتاح خوابگاه متاهلین،آغازعملیات اجرایی 'خانه دانش' و کارگاه مهندسیاز دیگر طرح‌های قابل بهره برداری دهه فجر در دانشگاه کاشان است.

وی افزود: کارگاه مشترکی با دانشگاه جنوای ایتالیا در زمینه معماری سنتی ماه آینده با مشارکت شهرداری کاشان در دانشگاه برگزار می‌شود.

به‌گفته‌وی،کیفی کردن فعالیت های آموزشی و پژوهشی و بین‌المللی کردن دانشگاه کاشان یکی از سیاست های مدیریت این دانشگاه است.

رییس دانشگاه کاشان از برگزاری کنفرانس بین المللی 6 روزه ارتباطات ایران و اعراب در اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: دو پنل کنفرانس بین المللی ارتباطات ایران و اعراب در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

زراعت اظهارداشت: راه‌اندازی کرسی های علمی و بین المللی با موضوع نجوم و انرژی و تبدیل کاشان به شهر هوشمند و برگزاری سه کلاس آنلاین بین المللی با حمایت خیرین از دیگر فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه است.

وی،تاسیس رصدخانه بین‌المللی ایران را در کاشان فرصت مغتنمی برای بین المللی کردن شهر و دانشگاه کاشان و استفاده مطلوب از این فرصت دانست.

به‌گفته‌وی،انعقاد 10 تفاهم نامه همکاری دانشگاه کاشان با دانشگاه های خارج از کشور و 10 دانشگاه داخلی از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: این دانشگاه همچنین درصدد جذب دانشجویان خارجی است.

زراعت، ارتقای زیرساخت های پژوهشی و آزمایشی و افزایش اعتبارات دانشگاه، کاهش وابستگی به منابع مالی، ارتباط مفید با جامعه و صنعت، استفاده از پتانسیل های منطقه، ایجاد فضای گفتمان سیاسی، علمی و فرهنگی در دانشگاه، شایسته سالاری و ایجاد رشته های موردنیاز و میان رشته‌ای را از سیاست های راهبردی دانشگاه کاشانعنوان کرد.

وی افزود:انرژی های خورشیدی، نجوم و آسمان، فرش، باستان شناسی، نانو و کویراز پتانسیل های بومی منطقه کاشان است که با استفاده از توان علمی دانشگاه کاشانو سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان این منطقه را به جایگاه واقعی خود برساند.

به‌گفته‌وی، 15 طرح خیرساز از جمله ساخت دو خوابگاه دانشجویی، فاز دو دانشکده های حقوق و مهندسی، کتابخانه تخصصی کاشان شناسی، دو کرسی بین المللی نجوم و انرژی های نو و سه کلاس آنلاین بین المللی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در دانشگاه کاشان در حال اجرا است.

رییس دانشگاه کاشان، لزوم ارتباط و همکاری مجموعه مدیریت شهری با دانشگاه را تاکید کرد و افزود: این دانشگاه با تشکیل شورای پژوهش و فناوری، سعی دارد تا با ارائه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای رفع مشکلات و نیازهای شهر گام بردارد.

زراعت، ارتباط دانشگاه با صنعت را از دیگر اولویت های دانشگاه کاشان بیان کرد و گفت: 20 شرکت دانشگاهی در مرکز رشد دانشگاه فعال هستند که پنج شرکت آن مجوز دانش بنیان دریافت کرده‌اند.

وی در پایان، موفقیت های سال جاری دانشگاه کاشان را خاط رنشان کرد و گفت: ارتقای دو درجه ای رتبه دانشگاه کاشان از 17 به 15 در کشور، قرار گرفتن جزو یک درصد دانشگاه های معتبر جهان، انتخاب چهار عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان یک درصد استادان مطرح دنیا و انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه کاشان به عنوان پرکارترین دانشمند جهان از جمله افتخارات علمی سال جاری این دانشگاه بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.