3 جوان خشن شکار شدند/ از زورگیری مقابل چشم شوهر تا کمین در اطراف دانشگاه+تصاویر

3 جوان تبهکار که اقدام به زورگیری از اقشار مختلف جامعه می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورخه 20/10/1394 دو جوان با مراجعه به واحد گشت کلانتری 119 مهرآباد جنوبی به مأمورین اعلام کردند که توسط سرنشنیان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 ، در داخل پارک فتح مورد زورگیری و سرقت گوشی های تلفن همراه خود قرار گرفتند . 

اجراط طرح مهار : 
دو جوان مالباخته در اظهارات خود به مأمورین عنوان کردند که در حین سرقت متوجه ی خونریزی شدید یکی از سارقین از ناحیه پا شدند ؛ با توجه به اطلاعات بدست آمده و احتمال مراجعه سارقین به مراکز درمانی جهت انجام اقدامات درمانی بر روی پای یکی از سارقین ،  بلافاصله طرح مهار در محدوده مراکز درمانی محدوده ی سرقت انجام شد . 

دستگیری سارقین و کشف گوشی های تلفن همراه مسروقه : 
با توجه به مشخصات ارائه شده از سوی مالبختگان و اجرای طرح مهار از سوی مأمورین کلانتری 119 مهرآباد جنوبی ، یکی از سارقین توسط مالباختگان ، در مقابل در ورودی یکی مرکز درمانی و سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125  شناسایی شد ؛ مأمورین کلانتری نیز قبل از هرگونه اقدام متهم جهت متواری شدن از محل ، او را دستگیر کردند . 

 همزمان با لحظه دستگیری اولین سارق ، دومین متهم نیز در حین خروج از درمانگاه متوجه دستگیری همدست خود می شود ؛ این متهم ، به قصد فرار از دست مأمورین و به صورت پیاده اقدام به فرار می کند که طی یک تعقیب و گریز و شلیک چند تیر هوایی از سوی مأمورین دستگیر می شود . 

در ادامه و با حضور مأمورین در داخل مرکز درمانی ، سومین سارق نیز که از ناحیه پا دچار خونریزی شده بود ، دستگیر و پس از پایان اقدامات درمانی به کلانتری منتقل می شود . 

با دستگیری سه متهم و در بازرسی اولیه از متهمین ، بیش از ده دستگاه گوشی تلفن همراه از جمله دو گوشی تلفن همراه سرقت شده در داخل پارک فتح بهمراه دو قبضه قمه و چاقو کشف و هر سه متهم نیز توسط مالباختگان مورد شناسایی 100 درصدی قرار گرفتند . 

پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

شناسایی دهها مالباخته : 
با آغاز رسیدگی به پرونده و بررسی گوشی های تلفن همراه بدست آمده از متهمین و همچنین اعتراف صریح آنها به سرقتی بودن تمامی گوشی ها ، کارآگاهان اقدام به شناسایی تعدادی از مالباختگان کردند ؛ با حضور تعدادی از مالباختگان در پایگاه پنجم آگاهی ، هر سه متهم توسط آنها مورد شناسایی قرار گرفتند . 

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در ساعت 14:30 مورخه 13/10/1394 در باغ راه فدک ، بهمراه همکار خود در حال فیلمبرداری بودم که ناگهان [ توسط متهمین ] با چاقو مجروح و نهایتا مورد سرقت گوشی تلفن همراه خود به ارزش تقریبی 3 میلیون تومان قرار گرفتم " . 

مالباخته ای دیگر نیز پس از شناسایی متهمین در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در ساعت 12:00 مورخه 14/10/1394 بهمراه همسرم در پارک تندرستی واقع در خیابان شاهین جنوبی بودیم که ناگهان چند جوان (متهمین) با دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه من و همچنین سرویس طلای همسرم کردند". 

یکی دیگر از شکات نیز پس از شناسایی متهمین در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "پس از خروج از دانشگاه ، در حین پائین آمدن از پل عابر پیاده بودم که دو جوان به بهانه پرسیدن آدرس به من نزدیک شدند که ناگهان قمه ای زیر گردنم گذاشتند و گوشی تلفن همراهم را به زور گرفتند ؛ در همین حین فرد دیگری در حال پائین آمدن از پل عابر پیاده بود که به سراغ او نیز رفتند و با تهدید چاقو ، گوشی تلفن همراه او را نیز سرقت کردند " . 

شاکی دیگر که در داخل ماشین مورد زورگیری قرار گرفته بود ، پس از شناسایی متهمین به کارآگاهان گفت : " در اتوبان [شهید] ستاری – خیابان خلیل آباد داخل ماشین نشسته بودم که ناگهان دو جوان سوار ماشین شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی دو میلیون و 800 هزار تومان کرده و در مسیر خلاف اتوبان از محل متواری شدند " . 

تحقیقات از متهمین : 
هر سه متهم پرونده بنام های "فرید" ، "علی" و "حامد" ، پس از شناسایی توسط تعدادی از شکات و مالباختگان صراحتا به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کردند ؛ متهمین در اعترافات خود عنوان داشتند : "پیش از آغاز سرقت ها تنها یک [دستگاه] موتورسیکلت نداشتیم ؛ به همین علت هر کدام با گذاشتن مبلغ 200 هزار تومان ، پول خرید یک دستگاه موتورسیکلت دیگر را تهیه و پس از آن ، با دو دستگاه موتورسیکلت شروع به زورگیری بویژه زورگیری گوشی های تلفن همراه کردیم " . 

شناسایی دهها محل سرقت : 
در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی دهها مالباخته و اعتراف صریح متهمین به سرقت های متعدد در مناطق مختلف شهر تهران ، دهها محل وقوع سرقت در مناطق مختلف تهرانسر ، پارک آبرسان ، شهرک دریا ، محدوده دانشگاه علامه طباطبایی ، اتوبان شهید ستاری ، گیشا ، پارک نیلوفر در منطقه تهرانسر ، اتوبان همت ، جنت آباد ، میدان صنعت ، شهرک قدس ، سعادت آباد ، محدوده ایستگاه مترو استادیوم آزادی ، اتوبان یادگار امام ، شهرک استقلال ، پونک ، دهکده المپیک ، نیاوران ، گیشا ، شهرزیبا ، خیابان دماوند ، مرزداران ، اشرفی اصفهانی و ... مورد شناسایی قرار گرفتند . 

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران ، شناسایی دهها مالباخته و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین پرونده از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه نمایند " . 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۵
حکم اینها باید قطع پا یا دست باشه تا اخر عمر یادشون نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
باید یه مجازات سنگین براشون در نظر بگیرند که درس عبرت بشه.
Kazakhstan
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
باید که اشد مجازات را برای این افراد در نظر گرفت تا درس عبرتی برا دوستانشان شود. اینها مخل امنیت و آسایش مردمن
آخرین اخبار