درآمد 150 میلیارد دلاری بانک‌های زیرزمینی چین در معاملات سال 2015

دولت چین قصد دارد بر تلاش‌ها برای مهار بانک‌های زیرزمینی این کشور که در معاملات کلان دست دارند بیافزاید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بنابر اعلام نهاد تنظیم‌کننده ارز، بانک‌های زیرزمینی چین سال گذشته میلادی 1 تریلیون یوان معادل 152 میلیارد دلار از معاملات درآمد کسب کردند. رسانه‌های چین اعلام کردند دولت قصد دارد در سال جاری میلادی بر تلاش‌ها برای مبارزه با این مسئله بیافزاید.

رکود و نوسان اقتصاد چین باعث خروج میلیاردها دلار سرمایه از این کشور شده است. این مسئله، زنگ خطر را برای نظام مدیریت ارز چین به صدا درآورده است.

«ژانگ شنگوی،» رئیس امور اجرایی دولت در بخش بازرسی ارز، به خبرگزاری شینهوا گفت: سال گذشته موفق شدیم بیش از 60 بانک زیرزمینی را که در معاملات بیش از 1 تریلیون یوان کسب کرده بودند، منحل کنیم.

او افزود: نهاد تنظیم‌کننده ارز خارجی از بانک‌های مستقر در خارج از چین درخواست کرده است نظارت خود را بر فعالیت‌های مشکوک، تدابیر امنیتی و بیمه افزایش دهند. 

سال گذشته پلیس چین با همکاری بانک مرکزی این کشور و نهاد تنظیم‌کننده ارز توانستند بزرگترین بانک زیرزمینی در تاریخ این کشور را منحل کنند. بانک مذکور در معاملاتی مشارکت داشت که ارزش آن‌ها 64 میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار