وایس نیوز: آمریکا به دنبال غلبه بر روسیه و چین در نبردهای فضایی

با پیشرفت فناوری و افزایش کاربرد ماهواره های نظامی، آمریکا در تلاش است تا قدرت خود را در فضا افزایش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "وایس نیوز"؛ وزارت دفاع آمریکا درخواست 108 میلیون دلار بودجه را به کنگره این کشور ارسال کرده است. این وزارتخانه امید دارد تا با این مبلغ مرکز جدیدی را برای آزمایش و برنامه ریزی جنگ در فضا ایجاد کند.

"رابرت رگو"، ژنرال نیروی هوایی آمریکا، در این باره گفته است: "کشورهای دیگر جهان به سرعت در حال ساخت تجهیزات مدرن نظامی برای نبرد در فضا هستند."، به گفته او این مرکز در صورت آغاز به کار می تواند "در برابر تهدیدات ممکن به شکل بهتری پاسخگو باشد."

این درخواست یک هفته پس از ارایه بودجه پنتاگون در سال 2017 ارایه شده است؛ بودجه ای که در آن وعده داده شده تا قابلیت های نظامی- فضایی آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
در این درخواست، 1.8 میلیارد دلار برای پرتاب موشک های فضایی و چند صد میلیون دلار دیگر نیز برای تحقیقات فضایی درخواست شده است.

"پیتر سینگر" تحلیلگر مسایل امنیتی درباره افزایش بودجه آمریکا در زمینه فضا گفت: "آمریکا، روسیه و چین در حال نبرد تسلیحاتی فضایی هستند و دلیل خوبی برای افزایش هزینه های خود در این زمینه پیدا کرده اند."

"جیمز کلپر" مدیر امنیت ملی آمریکا در این باره گفته است: "استفاده چین و روسیه از تجهیزات مدرن فضایی باعث شده تا این کشورها قابلیت از بین بردن تجهیزات فضایی سایر کشورها را به دست آورند."

سامانه وسیع و قدرتمند ماهواره های نظامی آمریکا، به این کشور اجازه می دهد بدون محدودیت سایر مناطق جهان را تحت نظر داشته باشد؛ اما وابستگی ارتش این کشور به تجهیزات گران قیمت فضایی و غیرقابل دفاع، باعث شده ضعفی جدی در این بخش ایجاد شود.

تحلیلگران نظامی پیش بینی کرده اند در صورت وقوع جنگ میان کشورهای قدرتمند جهان، اولین اقدام صورت گرفته از سوی آن ها از بین بردن تجهیزات فضایی نیروهای مقابل خواهد بود.

سامانه ماهواره موقعیت یاب جهانی یا "جی پی اس" یکی از تجهیزاتی است که ممکن است در هنگام وقوع نبرد فضایی مورد هدف قرار گیرد. این سامانه در حال حاضر نه تنها به وسیله عموم مردم در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه به وسیله نیروی هوایی آمریکا از آن برای بمباران مواضع داعش استفاده می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار