عنبری:

ورزش باستانی را به پارالمپیک اضافه می کنیم

دبیر انجمن ورزش باستانی جانبازان و معلولین گفت: طبق تصمیمات گرفته شده، رشته ورزش باستانی را قرار است به مسابقات پارالمپیک اضافه کنیم.

سیاوش عنبری در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: رشته ورزش باستانی برای کشور ایران است و در تلاش هستیم با موافقت کمیته بین‌المللی پارالمپیک و تایید مجمع جهانی ورزش برای اولین بار این رشته ورزشی را در رقابت‌های پارالمپیک وارد کنیم اما احتمال حضور در ریو بسیار ضعیف است و امیدواریم در رقابت های بعدی حتما ورزش باستانی نیز حضور داشته باشد.
 
وی افزود: در حال حاضر در این رشته به اندازه ای توانمند شدیم که آمادگی اعزام داور و کارشناس آموزشی به سایر کشورها را داریم و با توجه به اینکه روسیه، آلمان و کشورهای آسیای میانه پتانسیل فراگیری ورزش باستانی را دارند امیدوارم از گسترش این رشته حمایت کنند.
 
عنبری ادامه داد:در سراسر کشور هیئت ورزش باستانی را داریم در غرب و مرکز ایران فعالیت خوبی دارند و تاکنون مسابقات زیادی را برگزار کردند، در اردیبهشت ماه آینده مسابقات کشوری را با حضور 18 استان در 2 بخش انفرادی و تیمی شامل 7-9 ورزشکار برگزار می کنیم، که بخش انفرادی شامل میل گیری، چرخ، کباده و سنگ گیری است و بخش تیمی نیز شامل حرکات نرمش، میل گیری، چرخ و کشتی پهلوانی نمایشی است که هر یک از این حرکات امتیاز خاص خود را دارد و هر استان می تواند در هر 2 گروه شرکت کند و در پایان براساس قوانین، امتیازات به تیم‌ها داده شده و تیم قهرمانان مشخص می شود.
 
دبیر انجمن ورزش باستانی گفت: به دنبال گسترش این رشته برای جانبازان و معلولین هستیم و امیدوارم بتوانیم مسابقات برون مرزی نیز برگزار کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار