بهبود اوضاع میدانی سوریه باعملیات نصر/عربستان وترکیه سرعقل بیایند

در نتیجه این پیروزی‌ها و تغییر اوضاع، ارتش سوریه آنقدر روحیه گرفته است که هم‌اکنون در مناطق لاذقیه و درعا بدون حضور مستشاری ما عملیات انجام می‌دهد؛ اینها در مجموع نشان‌دهنده تغییر معادله قدرت در مناطق درگیری در سوریه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اوضاع میدانی سوریه با انجام عملیات«نصر» بهبود یافته،گفت:اگر عربستان وترکیه سرعقل بیایند نظام حاکم در سوریه در مدت کوتاهی تکفیری‌ها را از بین می‌برد.
مسعود اسداللهی در گفتگو با  مهر، با اشاره به آخرین وضعیت میدانی درگیری‌ها در کشور سوریه اظهار داشت: در حال حاضر و از مهرماه امسال که عملیات «نصر» شروع شد، معادله قدرت در سوریه به شکل محسوسی تغییر کرده و بهبود یافته است.

وی توضیح داد: در نیمه اول سال ۹۴ اوضاع میدانی در سوریه به نفع تکفیری‌ها بود و آنها در حال پیشروی بودند؛ به گونه‌ای که شهرهای ادلب، جسرالشغور و تدمر سقوط کردند، اما از مهرماه تا الان کاملا مسیر برعکس شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: تغییر اوضاع به دلیل اجرای قوی عملیات نصر ۱ و ۲ بوده و در خلال این عملیات‌ها نه تنها مناطق بسیاری آزاد شده است، بلکه این مناطق آنقدر راهبردی بوده است که کل برنامه‌ای را که تکفیری‌ها و حامیان آنها برای حلب و مناطق شمالی آن در نظر داشته‌اند، از جمله ایجاد منطقه پرواز ممنوع یا تشکیل دولت شمالی سوریه، خنثی شده است.

اسداللهی ادامه داد: در نتیجه این پیروزی‌ها و تغییر اوضاع، ارتش سوریه آنقدر روحیه گرفته است که هم‌اکنون در مناطق لاذقیه و درعا بدون حضور مستشاری ما عملیات انجام می‌دهد؛ اینها در مجموع نشان‌دهنده تغییر معادله قدرت در مناطق درگیری در سوریه است.

وی با اشاره به وضعیت آینده مناطق درگیر در سوریه، تصریح کرد: اگر ترکیه و عربستان سعودی سر عقل بیایند و دست از ماجراجویی و کمک به تکفیری‌ها بردارند و مرزهای خود را ببندند، قطعا نظام حاکم در سوریه می‌تواند در مدت کوتاهی گروه‌های تکفیری را از بین ببرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در صورتی که مرزها باز بماند و از این مرزها هم گروه‌های تکفیری رفت و آمد کنند و هم سلاح و تجهیزات منتقل شود، قطعا روند مبارزه با گروه‌های تروریستی طولانی خواهد شد.
برچسب ها: سوریه ، حلب ، نصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار